varför???

What the??
Säger NEJ NEJ NEJ till förkylningen som tog min kropp i besittning i fredags. Som kulminerade i gårkväll. I samma andetag som utmattningen gjorde slag i saken. Och fick mig att ta ett första mycket hälsosamt beslut på en vecka. Att göra ingenting på kvällen. Gå och lägga mig innan tio. Tack för den smarta tanken. För dagen på jobb har varit lång och jag har snörvlat mig igenom en hel arbetsdag.
Gårdagen var i alla fall veckans andra lediga dag. Och den tillbringades på Marias favoritplats Borough Market. Mmmmmm....Underbart. Dofter, smaker, tjatter, syner, färger....Helt underbart. Brick Lane, Second Hand dreglande och en kopp amazing kaffe. Sova tio timmar. Och jag var människa imorrse.
Kvällen har bestått i skrattacker, matlagning, matätande (mycket mat...vad sägs om chevrépasta med färska grönsaker såsom lök, svamp, paprika, vitlök, chili, sqaush, sparris och kidneybönor....). Inte helt fel. Nu väntar SÖMN - jepp stora bokstäver på det. Ordentligt. För jag är ledig imorgon med. Tack och lov. Hoppas på en förkylning mindre imorgon. Håller tummarna! Inte alls läge för status i kroppen just nu. Så som förra veckan och denna. När uppladdning ju ska ske. What the!!! Så går det när man ju gör allt samtidigt antar jag.
Annars har magmusklerna i alla fall fått träning. Ligger man på ett golv och skrattar så att magen krampar. Ja, då får man också magmuskler. Innefrån och ut. Kanske :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0