sluttiden

Hej hej hallå världen. Sitter hemma i Londonland i vardagsrummet med vänner och känner glädje, hunger, trötthet och lite besvikelse. En viss tomhet börjar uppstå inom lilla mig och jag vill boka nästa lopp i form av Lidingöloppet men måste vänta på lönen på tisdag då jag är rätt så pank.
Så andra maran i livet och andra maran sedan sena september. Stockholm Marathon är sprunget. Och jag är glad och nöjd men ändå lite besviken. Tiden klarade jag inte. Tyvärr. Tidsmässigt gick det bra tills halvmaran. Sedan sa astman hej hej på riktigt. Att jag varit sjuk och haft mer problem med min astma och mina lungor den senaste månaden, mer än jag har haft på flera år, de där sakerna var visst ett problem även igår. Dum eller naiv eller bara tanklös - vem vet - men att inte ta med sig astmamedicinen under själva loppet var en tabbe. Ett x antal små astmaattacker under vägen från och med 21 km gjorde att jag tappade tid. Självfallet är jag glad att det inte blev värre än det blev. Mina andningsstopp var korta men det blev några stycken och aldrig är dessa kul. Att halsen är så ihopsnörd att man inte ens kan svälja, desto mindre få ordentligt med luft är aldrig någon hitt :) Men i mål kom jag - med en spurt självfallet. På tiden 4h 8min. 4h8min23sekunder. Och jag som i alla fall ville under 4h.
Men positivt att tänka var att det på ngt sätt ändå var ganska lätt och det gör mig optimistiskt. Att jag kan en sån mycket bättre tid och allt sånt...Ja. Jag är lycklig :D Ändå.
Och nu ska mat ätas och lngre fram i tiden lär jag skriva av mig mer :)

Kommentarer
Postat av: mikaela

oj men den tiden låter väl jättebra med tanke på ditt tillstånd! tycker du är duktig :) har ni skaffat telefon än förresten? det hade ju varit jättekul att snacka innan jag kommer :D och var håller julia hus nu för tiden? får inte tag i henne(det kan du hälsa henne) :( ...men snart ses vi och då ska du få en massa parisiska kramar!

2011-05-31 @ 10:08:14
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0