just nu

Nu: sitter i fåtöljen i vardagsrummet. Med en kopp yogite med mjölk och honung. Melissa Horn som spelar sina ljuva melodier. En bok bredvid mig. Jag öppnar ett fönster och vinden blåser in och får min  pappershög flyga upp och ned. Just nu. Och just nu känner jag hur kroppen liksom bubblar över igen. Av lättnad av glädje. Kan bokstavligt talat andas normalt igen. Hittar tillbaka igen. Jag lär mig av det som kallas livet. Steg för steg gör jag vissa saker rätt.
Burken innanför lungorna har försvunnit under dagen. För första gången på mer än två veckor känner jag mig i detta nu STARK och redo. För livet och allt. Igen.
Hamnade ju på en arbetsintervju på ett café och bageri idag. En ställe som jag väldigt gärna vill jobba på. Tio minuters promenad bort, i Notting Hill. Jag säger Ja! För intervjun gick jättebra och jag ska provjobba på onsdag. Bättre arbetstimmar på dygnet, som passar mig bättre. En chans att vara i en miljö som jag fullständigt trivs i (förhoppningsvis). En lön som är densamma som i nuläget. Ja, jag tror att det skulle vara ett fint arbete. Jag tror att jag skulle vara en lyckligt leende Maria, istället för en Maria som bara är bra på custumer sevice och är lycklig och glad för att man måste. Att vara det helt genuin, är ju tusen gånger trevligare...
Ägnade kvällen åt fantastisk träning. Burken har försvunnit och jag kände mig stark. Ett lugnt pass och kort. Jag kör liksom inte slut på mig nu. Bara 50 minuter Body Pump med fina vikter - ett riktigt bra pass. Och ja, jag säger det högt: jag stod och kollade mig i ögonen i spegeln och såg mig själv fånle efter att ha sprungit i Stockholm på under 4h. Jag såg mig i ögonen och såg mig kämpa som in i bengen och så mycket mer. Jag kände motivationen. Styrkan. Möjligheten. Jag. Ska. Vinna. Över mitt mål.
Underbart att känslan infinner sig. Och att kroppen känns så mycket bättre. Känner igen mig själv.
Ramlade innanför dörren och skrattade ikapp med mina roomies. Sånt är också livsglädje.
Tänk vad man kan känna sig nöjd med vissa beslut. Ser liksom ljust på allt igen.


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Åh, jag trodde du gillade ditt jobb??? Håller tummarna för att du får det du vill.

2011-05-23 @ 22:53:40
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0