igår och idag

Oj oj oj. Idag är det huvudvärksdag. Måste jag erkänna. Ibland går allt upp, ibland går allt ner. Speciellt när man har lite mycket för sig. Och när man måste gå upp extra tidigt för att spendera två timmar på en walk-in-mottagning...Men hittills har jag bara upplevt smidig läkarvård här. Tack och lov.

Fick mig just en väldigt välbehövd powernap! Underbart det där. Försöker jobba undan lite jobb nu. Ska gå igenom min lilla garderob här i Londonland och försöka rota fram något classy att ha på mig på första jobbdagen imorrn. Hoppas jag hittar något, annars väntar det shopping. Vilket jag definitivt inte har tid med. Inte om jag ska hinna den där middagen ikväll och de där intervallerna som jag hade tänkt köra....
Kan konstatera en annan sak: Pollen här is crazy. Och jag kan inte köra tuff löpning på sen morgon, förmiddag eller eftermiddag. Det är på kvällen som det funkar. När det är svalare och pollenhalten sjunker. De där intervallerna jag tänkte köra igår morrse, ja det blev en dryga 45 minuter distans istället. Kände direkt när jag kom ut att det inte skulle funka.
Springer liksom som en otränad person med ett andetag som en rökare...stor skillnad från i måndags kväll flygande 15 km liksom...
Så intervallerna uteblev och blev till distans. Och kvällsträningen blev dock 1,5 h på gymmet. Genomträning i form av en bra klass och egen träning. Good.
Gaah. Känner mig lite stressad inför Stockholm Marathon dessutom. Dels hoppas jag att jag kommer få ledigt!!! Dels så vet jag inte hur det blir med jobb i helgen - kommer jag ha någon dag ledig? Hade ju tänkt köra sista långlånga passet i form av 35 km på lördag. Ett pass som behövs - behöver komma över 30 snittet. Att ha kört 30 två gånger och x antal 28km - känner att psyket behöver en pusch och kanske kroppen med.
Men...om jag jobbar. Får jag väl ändra om. I och för sig vill jag helst inte köra 35 km nästa helg. Lite för nära maran. Men om jag kör det mitt i veckan istället. Tror det kan funka. Hoppas. Hoppas. Hoppas.
Börjar liksom bli lite nervös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0