ett två tre

Ett två tre.
Jag hör att det snöar i Sverige (den där grejen som kallas fejsboook är visst lite bra stundtals...). Inte coolt precis. Bugar och bockar för solstrålarna som letar sig in genom fönstret här i Londonland.
Och jag råkade snooza lite väl länge denna dag. Hehe. Gjorde visst den där att man vaknar vid fem och går upp och tror att klockan är sju. Vaknar till och känner sig pigg. Innan man kollar lite närmare på klockan och inser att ja, det var visst lite väl tidigt. Går och lägger sig igen, somnar om, och missar på ngt sätt sin väckarklocka och vaknar upp åtta istället. Wierdo....

Well well.
Helgen har inneburit roligheter och lite sömn. Inget som kunde liknas vid ett långpass blev det dock (men det gjorde mig inget med tanke på att jag körde 30 km på måndagen :)). Inte så mycket träning överhuvudtaget - förutom ett enkelt (som var väldigt jobbigt att springa dock...) 9km distanspass på lördagen. De där knäet var inte nådigt. Men efter vila så fick jag bra besked på att det var okej.

Lördagsutgång, Shoreditch och härligheter. Roliga människor och roliga skeenden. En rolig nattbussfärd hem (svenskar, svenskar säger jag bara. Komisk situation och jag satt och skrattade för att jag fattade svenska. Man glömmer så lätt hur många svenskar som är här...vissa -även jag - pratar ju på som om ingen fattade något...)

Söndag som stavas spontanitet. Morgonflanerande i Kensington Gardens, En mysig eftermiddag på Westfield med en Tina. Satt på en uteservering i solsken och trodde vi var utomlands på semester. Slog till och med till med ett glas rosé. Hur fint är inte det. Vi blev så inspirerade att vi började planera en helgtripp till vackra PARIS. Lovely.
En kväll i vänners sällskap blev det också. Med Marias favoritmat: hallomi hallomi hallomi hallomi. Tror faktiskt att jag vinner "vem kan äta mest Hallomi".
Mitt trä och min plats. Även om bilden inte togs igår. Så är det vackert ändå.

Och igår fick jag ett samtal om en arbetsintervju på onsdag!! YEY! French Connection i Covent Garden. I wish!
Och just det. Fick en fantastico Fartlek/distans runda på 15 km igår. Tog det lite lugnt med tanke på knäet. Det var tufft utan att vara ett spypass. Lite nämare medel. Vilket är bra, med tanke på att tiden ändå låg mellan 5.30, 5.20 och 5.12. Inte den bästa kanske.
Just det. Har insett. Måste bli bättre på sömn, mat och ja allt. Just nu. Innan maran. Har fått många fina tankar eller ja, många tankar överhuvudtaget här i Londonland. Bland annat med hur jag inte känner mig galet tävlingsfixerad längre. Vilket är bra. Så kanske ska jag vila lite i det efter maran.
Men maran ska springas och kroppen måste förberedas. Inte försöka leva två olika liv, i form av träningsfreak, lite sömn, vin och jobb och massa annat. Kände mig lite ur balans igår. Ska satsa på hård träning, sömn och jobb den här veckan. Landa lite. Good.


Kommentarer
Postat av: mikaela

jaa weekend i paris!?!? klart ni ska hit!! så är inte carro här och du är friskus :D fett, och FCuk, hoppas du får jobbet!! var ett av mina favvomärken för något år sedan!

2011-05-03 @ 11:50:34
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0