back to basic

Idag vaknade jag med solen i ögonen. Steg upp och drog på mig mina träningskläder. Satte på min käre Garmin och begav mig ut. Ut i springskorna och ut i parken. Morgonlöpning.
7 km på en snitt tid på 5.28 per km. Jag kände inte toppenformen. Tog det lugnt och kände pollen eller vad tusan det är som gör mig dålig. Förkylningen håller jag tummarna för att den har försvunnit, men efter denna morgon har jag på känn att den fortfarande håller sig kvar med näbbar och klor i hela mig.
Efter att inte ha sprungit på cirkus en och en halv vecka var det i alla fall skönt att få komma ut. Och springa och få in stegen. Jag hoppas på en dunderbra dag och en helt ny Maria imorgon. En person som klarar av lite fart i benen.
Gårdagen blev inte som planerat. Min kropp är helt ur balans. Tyvärr. Igår var en sådan dålig dag, där det kändes som att kroppen var på en extrem reaktionsnivå. P.g.a allergier. Som att allt bara kulminerade. Allt från lungorna till ögonen till själva huden. Huden är nästan det värsta. Och kroppen. Känslan av att att nuddar man huden så vill den krypa bort så känslig är den. Känslan av att vara uppsvullen. Lite som man gått upp 5 kg på en dag. Hur kul som helst. (not).
En långpromenad på morgonen och jag var lite i paniktillstånd. Blä. Kom in och satt med härligt korsdrag och drack vatten och avslagen coca cola. Ett bra recept för mig. Kroppen lugnar alltid ner sig till slut. Tack och lov.
Så att jag till och med mådde bra när jag gick ut en två timmar senare och köpte bröd till lunch.
Nej. Inga mer klagoord. Det är bara oroande att kroppen är så panikig nu innan maran. Därför går jag back to basic. Skär bort saker ur min kost som triggar igång min kropp. Slutar med yoghurt och äter gröt. Skär ner på kaffet. Skär ner på vitlök. Äter snäll mat. Mat som jag älskar. Färgexplosion och smakexplosion. Ska köpa lax den här veckan.
Kör stenhårt på sömnen. Ser till att få luft. Strechar. Gör som imorrse - efter löpningen - gör några solhälsningar varje dag.
Lyssnar på kroppen. Prioriterar MIG själv framför andra. Den här veckan. På riktigt.
Så igår blev det ingen träning. Det blev inte heller någon bio senare på kvällen då jag var för trött för att ta mig någon stans. Däremot blev det lite marknad i notting hill. En kaffe på en uteservering. I fint sällskap av mina londoner och en annan lundensare på besök i staden.
Nu väntar dock jobb. Hoppas på en mycket att göra dag som ändå inte är fullständigt crazy. :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0