så sant så sant

Jag har en lite underlig sovklocka i skallen min. Blir alltid så väldans trött efter lunch. Och det är inte för att jag hamnar i någon matkoma genom att inte äta frukost och svulla till lunch. Nej och åter nej. Det är konstigt det där med inbyggda kroppsliga rutiner.
Tur idag att jag då kunde ta en powernap efter lunch :)
Kunde behövas eftersom jag nu måste möta regn och rusk för att bege mig in till stan för lite saker to do.
Ska bara (ska bara ska bara - alfons åberg...) dricka upp min (gigantiska) kopp med rooibos vanilj och soyamjölk. Mmmm....Synd att tiden flyger iväg ibland dock. Annars hade jag gärna kurat inne i en timme framför en bok. Men har man tider att passa så har man.
Ska baka paj sedan. Matpaj. Mums. Funderar på fyllningar. Ganska fint att fundera på pajfyllningar ibland. Liksom en skillnad till allt annat som brukar uppta huvudet. Må låta komiskt - men mina pajfyllningar som jag har fått på hjärnan få liksom huvudet att vila...Vi har alla våra knep ;)
Min jobbhörna just nu. Enda skillnaden är att solen gått i moln och det är något ruggigare ute...Får fortsätta att trösta mig med paj..paj...pajfyllningar...


Kommentarer
Postat av: mikaela

heheh ska inte störa dina teorier men jag tror att du blir trött efter lunch eftersom kaffet har gått ur kroppen sen frullen och du känner av den tidiga morgonen! (sen har ju jag ingen aning om när du går ióch lägger mig så din morgon är kanske inte tidig i relation till din sänggång) ^^ men åååh vad häftigt med london, hur länge stannar du? vet du det än? du kanske är kvar så att jag kan hälsa på både dig och julle i sommar? KRAM!

2011-03-09 @ 23:30:03
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0