running makes the world go round

Running makes the world go round...
Gudomligt. Är ordet. Att vakna klockan sex, stiga upp och få i sig en snabb kopp kaffe och en liten skål med frukt, yoghurt, nötter och frön (köpte nötter och frön igår...har saknat det...mmm). Snöra på sig springskorna och springa med en brinnande sol framför ögonen. I Hyde Park och Kensington Gardens. Lätt som en plätt. Utan Garmin klocka. (som jag inte hittade imorrse...var är mina saker?? måste organisera) En kort runda på nästan 45 minuter. Kort blev den för att jag skulle känna hur foten mådde. Och den mådde bra. Nästan hela tiden. Så jag tog det lugnt.
Samtidigt som jag tycker att farten låg bra. Det är bra att inte träna ibland. Kroppen återhämtar sig och bygger muskler. Det behövdes återhämtning. Ingen hård träning. Bara ett pass förra veckan. Förvisso slet den veckan ändå på kroppen - ny stad, massa nya saker, hålla igång konstant, få ordning på sig själv, gå hela tiden...ja. Sånt.
Åt i alla fall detta när jag kom hem: Valnötsbröd med ägg, tomat och salt. Mums.
Nu: har jag suttit ett tag på Starbucks redan med dagens andra kopp kaffe. Mycket godare än snabbkaffet imorrse - kan jag lova. Jobbar - blir en starbucksförmiddag helt enkelt. På stammisstället. Undrar om de kommer komma ihåg mig om jag kommer hit varje morgon? Mycket möjligt. Hur najs är inte det liksom :)
INGEN SNÖ HÄR INTE :D

 


Kommentarer
Postat av: mikaela

åh vad härligt du verkar ha det, fan vad gött att du trivs och att det går bra! Och vad snabbt du fick boende, helt fantastiskt ju, med några som du kommer överens med dessutom :D har du skype? jag tror inte jag har dig... vad heter du? vi måste ju skypa snart! kram!

2011-03-29 @ 19:30:26
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Låter VÄLDIGT najs! :-) Och så klart de kommer att komma ihåg och känna igen dig på Starb. om du är där varje dag! Men blir det inte DYRT? :-O

2011-04-01 @ 19:13:20
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0