ödets nyck x2

Lördag och vart har veckan tagit vägen? Tiden bara går och går (betyder: snart London time baby :D)
Ödet hade förresten lite kul med mig igår. Ja, jag tror det bestämt.
Först var det den där distansen som skulle springas i solsken. Ja, en timme innan jag tänkte bege mig började det ösregna. När jag steg utanför dörren började det hagla. Hagla och snöa. Sedan sken det upp i typ fem minuter. Och sedan började det ösregna. Och hagla. Och snöa.
Och GISSA vad som händer när jag stiger innanför dörren? Jo - solsken! Som fortsätter heeela eftermiddagen. Why?
Jag fick i alla fall mig en 10 km distans!

Ödets nyck nummer två (vilket var tur i oturen egentligen :D). Satt och drack kaffe i stan med mamma på eftermiddagen. Hade ingen lust att bege mig inomhus på min planerade eftermiddagsträning. Dessutom hade jag ont i foten och knät. FUllständigt omotiverad. Men, har man bestämt sig för något så kör man ju de.
Men när jag kom fram till Gerdahallen upptäckte jag att jag glömt kortet. Och eftersom de har en princip (vilken jag, som faktiskt är där och tränar väldigt många många timmar, tycker är väldigt dum!) att om man glömmer kortet mer än en gång får man betala 50 spänn för att komma in.
Min omotiverade skalle och mina trötta ben och fattiga plånbok sa BIG NO NO!
Så jag fick mer solenergi istället:D
Så då beger jag mig till gymmet nu istället - börjar lördagen bra!
Förresten!
Just nu sitter jag och lyssnar på radion. Japan är ordet på allas läppar - synonymt med fruktansvärt. 1200 beräknas vara döda. Måste helt enkelt koncentrera mig på vad de säger på radioapparaten.
Finns ju inte riktigt ord för sådana katastrofer. Är fruktansvärt starkt nog?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0