jag räknar ner till storstadsliv

Måndag - IGEN? Vart tar veckorna vägen? Underligt. Det kanske finns en liten tidstjuv som stjäl mina timmar från dygnet. Jag ber om 4 timmar extra men olyckligtvis får jag 4 h mindre tid per dygn (kan det vara så?).
Men en helg senare är det måndag. Idag.
Och igår var en sådan där söndagsdag som var trevligt men ändå försvann himlans snabbt.
JAg började dagen på vanligt vis, med att ha väldigt ont i magen. Börjar kanske få en dålig rutin  WHAT the...min mage och jag är inte bästa vänner dessa dagar. Fy mage fy.
Jag gick och yogade i 70 minuter. Det var guld, det var styrka det var fokus det var underbart.
Jag gjorde sånt man kanske inte ska göra men jag köpte mig en kopp kaffe. Ja, efter yogan.
DEt var fruktansvärt gott.
Jag satte mig i en bil.
Åkte ut till SKrylle med pappa.
Och så sprang vi. Lite grann.
Distans med backar. Var planen. Inget långpass ju! Men distans 13-15 km. Pappan hade jag sagt till: 13 km ska springas you know! Han var pepp.
Det hade regnat. Var sumpigt. Benen lite sega. Men jag var en pratmaskin och njöt av nöjet att få springa i sånt där najs 5.30 minuters tempo med en annan människa. Så jag pratade och pratade :)
Fast efter 7 km fick jag vara tyst, för då orkade inte mitt sällskap samma takt och jag ville inte lulla fram mycket saktare. Fast det blev det förvisso sedan i backarna de där sista 3 km på milen. Hm ja.
Var helt seg och tänkte, jaja, kanske inte ska springa mer.
Så jag ställde mig och väntade på att pappan skulle springa klart milenrundan. Och frågade (hur dåligt peppande var inte jag...;D) om han verkligen skulle springa längre.
MEN! Duktig som han var lät han sig inte nedslås av min dåliga karaktär heheh, utan svarade JAPP!
Så då sprang jag med.
Hade jättekul.
FÅnade mig extremt mycket. Sprang lite långsamt med honom, sprang lite spurtsträckor fram och tillbaka. Och hoppade i en vattenpöl. Innan jag övergav honom och lullade fram lite snabbare de sista kilometrarna.

Klart godkänt distans på 13 km. EN fåna sig, prata som en kulspruta och köra några mjölksyrebackar - på en 5.43 snitt per km.
Sedan var jag på stor och jättetrevlig middag hos mamma på kvällen :D Trevligt trevligt!
Och nu ska jag motivera mig till att fortsätta med det jag gjorde innan jag begav mig in i bloggosfären. Motivation var det ja...Hmpf.
Ska köpa en resväska idag. Motivation?
Kanske kan detta vara motivation:
LONDON: NÄSTA VECKA ÄR DET DU OCH JAG BABY :D
längtar sönder och samman!

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Exakt det där undrar jag med. Hur kan det vara måndag HELA tiden???!!!London låter magiskt. Liksom barmark även om den är sumpig....

2011-03-15 @ 03:25:06
URL: http://blog.nemonisimors.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0