ibland så finns det bara så mycket annat att göra

Idag är ingen bra dag när det gäller min relation till  min mobiltelefon. Först upptäcker jag att den är operatörslåst i typ 6 månader till. Och precis så trillade VÄRLDENS räkning in innanför dörren. Oh MY! Enbart p.g.a att jag under 3 dagars tid i Asien var tvungen att ringa några samtal...Hjärtstopp typ. Därför kom jag lite av mig när jag skulle fortsätta jobba (nej, nu ljuger jag. kom av mig innan jag öppnade kuvertet men ibland känns det bra att ha ngt annat att skylla på =)). Fån-fotade istället. För att det regnar ute och jag sitter inne i en stor tröja och min älsklingshatt. Bara för att hatten passar så bra ihop med att drömma mig bort till storstadsliv.

Fick världens chock när jag var på stan vid lunchtid. Trillade nästan bokstavligt talat på en kär gammal vän som jag inte träffat på evigheter. Slutade med att jag satt på ett café i en och en halv timme och pratade om livet och universum. Och allt däremellan (det som jag brukar prata om helt enkelt).
Så nu är jag fylld av tankar, glädje och andra känslor (+lite tristess då jag är ovan vid att sitta så mycket framför en dator...).
De där konstiga känslorna motar jag bort med min hatt. Och min myströja. Och min nya fantastiskt fina necessär (det är den första jag köper. Någonsin.).

 

 


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Ringa från utlandet är makalöst dyrt! Jag har inte ens min på. Köper kontantkort till någon vanlig telefon. Eller mailar. Men roligt att du träffat en kär gammal vän! :-)En räkning är ju ändå "bara" pengar...

2011-03-18 @ 01:08:36
URL: http://blog.nemonisimors.com/
Postat av: Sofie RW

Har inte riktigt hängt med till 100 här; men ska du flytta till London eller åka på semester? Ha en bra helg!

2011-03-18 @ 18:44:53
URL: http://www.runnersworld.se/blogs/sofie/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0