hur en tisdag förmiddag blir fantastisk

SÅHÄR gör man en tisdag förmiddag Fantastico:
Man vaknar av sig själv innan klockan sju på morgonen.
Botar sin (extrema) trötthet med en god frukost och KAFFE.
ser och svara på mejl.
Snör på sig ett par rosa (jag gillar) löparskor. Vänder ansiktet mot den fantastiska vårsolen, njuter av att ha en tunnare tröja, höjer volymen på käre Lasse Winnerbäcks sånger om livet och sommaren. Ökar takten för att springa bort de där sega benen.
Efter 3 km uppvärmning kutar man backe upp och ned i nästan 3 km. St Hans backar. SOLEN skiner. Man känner kraften komma tillbaka till benen, andas ansträngt och når toppen. Andas. Tittar ut. Utsikten.
Kör 3 km snabbt (jaaao, hade tänkt lite snabbare meen meeeen...) på 14.45. Nerjogg på det i 1,5 km.
Kommer hem och gör sig i ordning.
En kopp kaffe och knäckis med hemmagjord hummos.
Sedan njuter man av endorfinerna och solen som skiner in så att allt är galet ljust. Och så sätter man sig och jobbar och njuter av det.
ROLIGT och jag börjar typ vänja mig vid att vara fokuserad på det jag gör och vad jag ska göra!
SÅ börjar man en tisdag. Fantastico!
Höjer volymen och nynnar med i Säkert som sjunger vansinnigt bra (och ja jag förstör väl sjönsången...men det är det ingen som vet ;)).
I know. Jag är gul i ansiktet. Och min arm ser gigantisk ut. Perspektiv...? Men gulheten beror på SOLEN så därför var jag bara tvungen....att lägga upp bilden :D



Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Vilken fin dag!

Och jag är så avis på din barmark...

2011-03-08 @ 21:30:00
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: mikaela

haha maria då, finns andra sett att bota extrem tröthet på än att gå upp ur sängen och dricka kaffe, om man vaknar innan 7 och är trött kanske det betyder att man ska somna om? knasbolle ^^

2011-03-09 @ 10:07:16
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Josefine

Du är bra söt :-D

2011-03-10 @ 22:25:05
URL: http://avjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0