flyttdag!

Jag tappar nästan lite räkningen på dagarna här på lilla ön i stora storstaden. Idag är det visst lördag. På måndag har jag varit här i en vecka. Känns som mycket längre. Väldigt mycket längre. Just nu sitter jag uppkrupen i en soffa och känner hur veckan börjar ta ut sin rätt. En viss trötthet - den där utmattningen av att komma till en ny stad och lära känna staden samtidigt som man gör allt annat man ska göra om man faktiskt tänker sig bo här lite längre.
Men från och med idag så är jag på ett nytt spår. Har nämligen signat kontrakt och flyttat in i en superhärlig lägenhet på Queensway. Japp. Sjukt underbart läge. 2 minuter till Hyde Park? Jo men visst! Och mina 2 flatmates är grymma och lägenheten är sjukt najs och landlorden är ingen suspekt typ utan en vettig person. So it is.
Men jag är tillbaka i Julias lägenhet och jag tror att det är utgång på gång. Utan att vara helt säkra på vår sak dock. För någon kom hem från jobbet för en timme sen. Men London är ju London liksom. Allt händer när man vill att allt vill hända (eller när man inte vill att allt ska hända...ja, så som det alltid är faktiskt. Kanske inte var så speciellt för London...anyway).
Antingen så somnar jag i soffan just nu på rumpestumpen min eller så skakar jag rumpan ute om någon timme. Tror att jag kan säga najs till båda alternativen :)
Men bilderna vill inte läggas upp för det internet som jag glider runt på just nu är världens segaste. Så det får vänta till imorgon.

Kommentarer
Postat av: mikaela

kommer förmodligen inte till lund över påsk, för dyrt. ska kolla lite efter nåt billigt kanske men tror inte jag kommer... har börjat tänka london istället ^^ men det kommer nog stanna som en tanke haha

2011-03-27 @ 00:19:13
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: mikaela

hehe ändrade planer! jag åker nog hem över påsk iaf, carro kommer den 9 och sen åker vi tillsammans till svea den 21 :) är det då du är här?

2011-03-28 @ 13:13:19
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: mikaela

i see, men asså hyr de lägenheten för den tiden då eller har de köpt den? men fett att du kommer hit! då hinner vi ses lite iaf :)

2011-03-28 @ 13:44:54
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0