det där basic sakerna

Igårkväll stod jag i "mitt" kök. Och tittade ut och såg ut över hustaken och kyrkan därborta och hörde lite fågelkvitter genom fönstret. Lagade mat och kände lite kärlek till köket som inte är det största men stort för att vara här. Och väldigt fint. Det kändes bra. Väldigt bra.
Sedan fortsatte jag ut i staden och satt på en pub i Shoreditch och drack öl med vänner. Det var fint det med. Och kom hem och satt och snackade med mina trevliga roomies som jag redan gillar starkt. Det där med att komma i säng tidigt - som var tanken - ja den misslyckades ganska så fatalt...Tack och lov att kvällen innan var lugn. Har inte skakat rumpan på Londons dansgolv än. Trots en helg här. Ganska så normalt ur min aspekt :)
Försöker finna mig till rätta nu. På riktigt. När jag liksom vet vart jag bor i staden. Vart jag kallar mitt område. Det är fint det med.
Snart hoppas jag komma in i de rutiner som jag vill ha. När det gäller basic som jobb, träning, sömn...ja allt det. Jobb har det blivit mindre av, och samma sak med träning och sömn. (min häl gör fortfarande ont...antagligen p.g.a av att jag dessutom gått i samma skor varje dag...och inte har det varit lite gående. Imorgon köper jag ett par najs gympaskor!).
Men det är så underbart att komma till en stad och redan ha ett nätverk av människor. Sånt känns bra det med.
Så allt är bra. Nästan allt i alla fall :) Och snart blir det hejdå Starbucks för kvällen, kanske kvällsmat (med tanke på att klockan är snart halvnio..) och sedan en god natts sömn. Hoppas på en morgonrunda i löparskorna imorgon. Det låter inte helt fel!
Vad har annars hänt? Massvis :) Igår shoppade jag med två andra som liksom jag hade spenderarbyxorna på sig. Jag kom hem med ett par byxor. URBAN OUTFITTERS kan inte sluta älska butiken. Tänk att få jobba där...Dream come true..Fikade, gick mycket som alla andra dagar, hängde på Starbucks. Idag har det blivit jobb, storshopping, försöka hitta nya saker (såsom gym!), upmmötande av två lediga filurer, hämtande av en kameraväska, undrande var mina saker från Julias lägenhet tagit vägen...åkt hittan och dittan i staden...Låter lite snurrigt. Men det är det faktiskt i mitt huvud också. Så det är väl därför :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0