brödbak och lite vardag och lite träning

Att baka bröd är lite meditativt. Ja, okej, i och för sig så tycker jag ju att allt som har med matlagning att göra är meditativt. Kreativa saker. Att baka bröd kan också vara sådär underbart enkelt, och sedan blir det ju också fantastiskt got. En fin liten bieffekt helt enkelt. Själv har jag fått ett nytt favoritbröd. Receptet är taget från Mollys Hälsoblogg. Med lite variation och förändring. Jag lagar liksom inte mat efter recept. Ett litet problem jag har :)

Annars har dagen gått sin lilla gång. Skulle jobba och passa barn denna kväll, men det blev inställt. Har planerat en hel del med min pappa. Ett projekt. Börjar på riktigt nästa vecka. Fortfarande inspirerad.
Har sprungit en väldigt kort runda. 40 minuter lätt distans - 7, 5km. Bara för att komma ifrån datorn på förmiddagen. Gillar liksom inte att springa dagen innan långpass. Kan ju inte alltid springa lika mycket som jag skulle vilja. Då stör sig liksom musklerna. Igen. Och sedan blev det crosstrainer och gym nu på kvällen 1h 30 min. Andra träningsdagen den här veckan. Planen var ju att köra färre träningspass den här veckan - och framförallt köra all in på morgondagens långpass och även på söndagens "Vasaloppsspinning". Att jag dessutom mest gick som en zombie igår på alla sätt och vis gjorde sitt. Intervallerna som var tänkta var icke genomförbara. Och dagens träning var inte fokus fullt ut. Om man säger så.
Att träna när ens hela jag går upp och ned som en berg- och dalbana kan vara väldigt givande. Ibland så fokuserar sig alla sinnen på just det man håller på med. Så brukar det ofta funka för mig. Men idag var jag nog mer som en bambi på hal is när jag var ute och sprang. En bambi på hal is som hade ont i magen.

Fast det är inte snö här!

Men jag kände iaf att kraften att springa mycket mycket snabbare fanns. Något positivt.
Dessutom är jag fortfarande kär i mina hyffsat  nya springskor. Var sjukt tveksam innan jag köpte dem (efter att ha terroriserat personalen på löplabbet alldeles för länge...:)).

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Nu blir jag ju förstås väääldigt nyfiken på vad det är för projekt du (och din pappa) har på G! ;-)

Men varför ont i magen?

2011-03-04 @ 02:35:03
URL: http://blog.nemonisimors.com/
Postat av: mikaela

heja marre! tycker du ska shoppa lite mer isf, det är härligt att känna sig fin och ny :) ja det är så sjukt hemskt jobbigt med boendet just nu och fram till onsdag, hon som ida hyr av (en svensk 40årig kvinna) är här och semestrar i paris så då vill hon bo i sin lägenhet. ida bor hos nicolas nu men jag känner ju typ ingen här så just nu bor jag på en trädgårdsmadrass hos grannarna (hon som bodde med ida innan och idas plastsyrra) och inatt fick jag nog inte en minut djupsömn. hemskt. säg till om du har några boendetips, är öppen för ALLT! hoppas du mår bra överallt och tar hand om dig själv, kram!

2011-03-04 @ 11:58:43
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0