you can do it all

Ibland tror jag att jag är smått oövervinnlig. Ibland agerar jag på sätt och vis för att flytet finns och det går bra och för att jag har sådana där extra energiceller som säger YES till tvåhundra procent. Men jag har lärt mig att det endast fungerar för en kort minut. Eller så, sedan kommer det en vägg. Men ibland är det ändå sant. You can do it all. Utan att försvinna!
Har precis kommit hem från jobb och hunnit ta en dusch. Det bästa. Sitter och varvar ner. För även om det inte var väldigt busy så springer man ändå runt för att hinna med allt som ska göras. Men det var en rolig dag. Och det gillas.
Speciellt eftersom jag FAKTISKT fick mitt långpass idag. Ett väldigt kort sådant. 18km. Och jag brukar inte tänka långpass på saker och ting under en 20 km. Men idag så blev det så.
De första 5 km var riktigt jobbiga. Krävande för psyket och fysiskt. Hade svårt att ta mig ut överhuvudtaget. Var så trött efter jag ätit frukost att jag nästan somnade i soffan! Men jag kom ut. Och det var varmare än jag trodde. Chockade visst kroppen som hade ställt in sig på regn.
Så 5 km: j o b b i g t ! Men sen kom flowet. Och jag kände hur jag flög fram och sprang med lätta steg i 5.30 tempo och lyssnade på Kent. Hade min astmamedicin med mig - vis av erfarenhet - och en puff vid 9 km och det var behövligt men funkade bra!!!
Efter en seg start fick jag flow och lycka i 9 km. Innan det blev jobbigt och jag kände av min trötthet och några dagars matbrist. Jag bestämde mig helt enkelt för att sluta vid 18 km. Och så skedde. Inte alls sliten i kroppen. Med ett genomsnitt tempo på 5.40 per km. Kändes bra! Första långpasset - även om det var ett kort sådant...- sedan maran. Jag är på gång igen helt enkelt!
Men kroppen behöver faktiskt verkligen sömn. Nu. Tack och lov att jag är ledig imorgon. Då ska jag sova uuuut. Träna. Vila. Och hämta upp bästaste Mikaela som kommer från Pariiiis till London för kvalitétstid med oss Londoner....:D YEY! It's gonna be Legendary :D :D :D
Första långpasset sedan maran förtjänar en Stockholms bild :D Yey!

Kommentarer
Postat av: mikaela

yippiiiie!!! vad bra att du kommer ihåg mig ^^ ska vi ses på stationen 19.34? (det är då tåget beräknas anlända) jag vet ju inte hur stationen ser ut men mitt tåg är ett eurostartåg så de kanske har en speciell perrong eller något?

2011-06-22 @ 13:31:11
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0