viktiga vilan

Lördag lördag. Fin dag. Idag är en total slappardag and you gotta löve it. Sommarvärmen är viss på även idag. Och jag tog mig en promenad in till stan denna morgon. Hamnade på Primark i galenskapens land. Fastnade bland shoppingvagnar och crazy ögon som vill ha allt. Kom därifrån med strumpor. Och något litet mer. Bara!
Promenad vidare en vägen fram till Tottenham COurt Rd. Sträckan på Oxford Street som är crazy banana och som man inte vill göra en lördag. Jag snirklade min fram på de där fina små gatorna istället. VIsst hej - man lär sig :) Fotade lite bara för nöjet skull innan jag lyxade till med godaste brödet...mmmums.
Hem för lunch och lite jobb. Sedan har jag inte gjort NÅGONTING! Bara slappat. Tagit en powernap. Kollat bilder. Druckit kaffe. Lyssnat på musik. Kokar kikärter - från grunden javisst!
Helt underbart. Har varit så fruktansvärt trött hela veckan. Har jobbat halvtid och sökt jobb. Gjort lite annat. Eller ja, det blir ju alltid ganska mycket man gör ändå! Visst. Men eftersom jag legat väldigt lågt på träningsfronten den här veckan - Body Balance och styrka plus en 30 min crosstrainer - känns det som att jag haft mycket tid till övers. Har behövt den här pausen från träning. Och en vecka utan träning betyder fortfarande inte en-vecka-av-att-ligga-i-soffan. Är alltid iväg på saker och ting och promenerar som en galning. Känns det som. Men paus från träning har behövts. För att lång tid med hård träning och en prövning som marathon - är fortfarande extreeeem nybörjare ju! - tar ju ut sin rätt på kroppen.
Själv har jag varit grymt trött psykiskt också. Av diverse ting.
Och lärt mig med tiden, tror jag lite. Viktiga vilan :)
Istället ska jag samla energi till kvällen. VÄntar middag och sommarutgång! Och dansa hela natten lång. Typ. Eller nått. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0