tänker

Sitter nerkrypen i soffan. Under ett täcke. Tittar ut på en himmel som brinner. Det är så att man blir varmt i hela kroppen och får rysningar och tänker världen du är vacker ja du är fin. Lyssnar på nya berondeframkallande artisten Ed Shereen som sjunger så fruktansvärt vackert att man liksom får tårar i ögonen.
Känner hur kroppen är genomtränad efter en härlig en och en halvtimme på gymmet. Body Combat i 45 minuter plus ett bra bra benpass och konditonsträning på crosstrainern i 45 minuter. Hem och åt rester som tillsammans blev en underbar symfoni som kallas smakexplosion.
Och nu börjar regnet falla. Det låter högt. Sommarregn.
Och jag tänker på den där granen i sommarstugan som vi fick hugga ner. Granen som var så gigantisk stor att man kunde ha sin egna värld under dess grenar. När det regnade under sommaren drog jag på mig gummistövlar och begav mig de få metrarna från husknuten. Och skapade min lilla värld under granens grenar.
Åska, blixt och dunder. Jag sjunker längre ner i soffan. Och tänker att imorgon är det fredag och jag är ledig. Att jag behöver även den dagen till en såndär oplanerad sådan. Med plats för träning, vila och lite små projekt. Vila ut liksom.
Tänker på allt. På att resa, på att leva. På människor.



Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Hoppas du får en underbar ledig fredag. När du lever så som du vill. :-)

2011-06-17 @ 03:00:38
URL: http://blog.nemonisimors.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0