stockholm och tillbaka i storstaden London

Stockholmo betydde förresten inte bara MARATHON. Men nästan :) Hann med två härliga restaurangbesök. Promerande i staden. Battle med mamman om vem som egentligen kan hitta bäst i Stockholm. Kände att jag vann där - ja trots att jag bott där kortare tid. Har ju alltid rätt ändå så :) Hehe. Not. Men inbillar mig det - har lite träskalle i vissa fall.
Dricka kaffe på mysiga platser när det ösregnade på söndagen. Äta fantastisk frukostbuffée. Köpa tre tubar kaviar - mohahaha - min kyl i London är glaaaad (avslutade min tisdag på bästa vis, med en knäckemacka med smör och kaviar....mumma).
Ja. Och andra trevliga saker. Att vara tillbaka i Stockholm var i alla fall underbart. Har faktiskt saknat staden, och saknat Sverige med. Det var inte med helt lätt hjärta som jag kom tillbaka till London på söndagkvällen. Tur att man kom hem till en lägenhet som sedan fylldes av vänner som lagade och åt mat. Att man kunde ägna sin måndag åt att jobba, sova, dricka kaffe i trevligt sällskap. Titta på regnet. Åka buss och prata om livets alla världsligheter och skratta åt allt svart och grått med bästaste Julia. Då blir det en helt okej måndag och tillbaka till det där osäkra dag.
Och igår började dagen med att inte alls veta vad jag vill. Bara fortsätta känna den där enorma tröttheten som jag byggt på de senaste tre veckorna. Det där hålet i magen. Jobbade och fokuserade. Var jag på Body Balance. Fokuserade. Delade ut Cv och fick direkt en intervju på tredje stället. Ett helt underbart ställe. Ska dit på trial idag. NERVÖS. Får se hur det går :)
Gjorde i alla fall mig på bättre humör. Blev en leende person när jag klev in i den där italienska delikatessdelin som även är café och restaurang. Ett Mariaställe. HAr varit inne där förut och bara tittat. Nu sökte jag jobb. Och hoppas att allt går vägen. Håller tummarna...:)


Kommentarer
Postat av: mikaela

åh hoppas det går bra! håller tummarna! mjaa min mamma kommer ikväll så det är lite dålig tajming, men någon gång innan 7? och så behöver jag ju fortfarande ditt nummer ;)

2011-06-01 @ 11:59:24
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

jag håller såklart tummarna men nu har du nog redan varit där och vet. (?) KRAM

2011-06-01 @ 22:20:48
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0