hus battle

Var förresten hemma hos fina Tina igår. Eller hos henne - i huset hon bor i. Som den au-pair hon är. De är ganska rika de där. Föräldrarna. Och huset...ja. Ganska så väldigt fantastiskt fint.
Lite överdrivet många apparater i köket för min smak.
Typ överallt.
En vattenrenare.
Med kallt OCH varmt vatten.
Så att man kan blanda liksom.
För oss var det lite bra när vi nostalgiska drack jasmin pearls och körde 80 gradigt vatten.
Supermysigt. Att bara sitta och tjattra och dricka te.
Jag fick se lite mer av området precis på andra sidan bron om Hammersmith. Fattade noll av vägbskrivningen och vandrade runt i 40 minuter. Hur lyckas man (och då hade jag vandrat runt i Hammersmith i 20 minuter för att hitta bussen...)? Jag hade t.o.m skrivit ner vägbeskrivningen.
Vågar man nämna (utan att förlöjliga sig själv...:D) att det tog mig 45 min att ta mig hem för att tuben gick mer sällan vid halv tolv - och typ 1,5 h att hitta dit. P.g.a min förvirrelse....YEpp hepp.
Men vi i vår lägenhet har något som inte finaste huset har. Vi har bästa grannhuset. Ett hotell. Kom hem till ett matlagarteam som hade hängt på pubben och blivit hungriga. Finns inget bättre än att hänga i vårt kök halv ett på natten med en kock som lagar mat och en utsikt som skapar skratt. Väldigt. Många. Skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0