en sådan dag

Jag sitter på min nya favoritplats i vår lägenhet. PÅ den konstigt valda platsen: golvet. Lutad mot en soffa. På vår matta. Så sitter jag så bra så. Ser mörkret falla utanför fönstret. Lyssnar på Julia and Angus Stones vackra röster som sjunger om livet. Själv bakar jag en kaka. Och säger hej kropp och själ vi mår bra idag.
Och jag vaknade visst upp med ett leende på läpparna denna morgon. Från NEJ till JA! Och fick mig en lekdejt med finaste Tina. Hamnade bland annat på Hamley's - ett gigantiskt fem vånings leksaksvarhus som jag blev kär i. Sprang runt som ett av de mindre barnen och var lyrisk över magikerna som stod hä roch var och bjöd på trick. Och det där gosedjuret som man SJÄLV KAN SKAPA (vilken affarsidé för övrigt!!!!). Var till och med nära att konsumera en av de små gosedjuren tills Tina tack och lov hindrade mig med sin "Maria, det är ändå 15 pund...". Hehehe....
Och nu har det precis bakats här hemma av - måste jag säga - mästerkocken jag själv. En fantastisk god chokladkaka som improviserades fram av mörk choklad, turkisk yoghurt, smör, ägg och lite mjöl. Himmelrike :D
Dessutom har jag lektränat i mer än en och en halvtimme denna eftermiddag/kväll. Sprang till gymmet. Körde benpass - mest för det var crowded och jag inte fick ordentlig plats och inte hann så mycket rygg och core samt armar. Och sprang hem igen. Kryssade mellan folk och hoppade fram och tillbaka aóch sprang snabbt och kutade och lite långsammare och stannade för ett rödljus och sprang ikapp med en cykel och log mot en annan ryggsäcklöpare. Löpares universala språk är oundvikligt underbart!
En mycket bra dag helt enkelt.
From Bad to GOOOD!


Kommentarer
Postat av: mikaela

göttans! var det en build-a-bear du såg? hehe min kusin har en sådan, hon är 5... och just det, gjorde en variant på kidneybönbiffar i tisdags när det var tisdagsmiddag med ida! det blev väldigt uppskattat :) blev dock sugen på mango chutney :O har aldrig hänt innan... borde nog köpa en skvätt ;)

2011-07-07 @ 10:11:42
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Du ser verkligen ut att vara i toppform! Härligt :) Hoppas du trivs i London!

2011-07-07 @ 13:11:07
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0