time time time

Nu har tiden gått sådär snabbt igen. Plötsligt var det torsdag. Jag jobbade. Gick på musikal med Mikaelan och såg We Will Rock you. Fantastiskt bra och jag skrattade och var rörd och önskade att tiden skulle stanna lite bra. Sådär som det ska vara.
Och sen blev det fredag och jag fick lämna över min vän till Paris igen. Sprang ett löppass som egentligen skulle vara ett långpass men slutade på kvalitativa 15 km. Filosoferade och tänkte om allt från nuet till hösten till träning och jobb. Lunchade mitt i Hyde Park med Tina och försökte få lite färg på ett par väldigt bleka ben. Bytte park och hamnade i Regent's Park med Julia och en kaffe och efter ett tag även en Mia. Härlig dag. En ladda batterierna med härliga ting - dag.
Kvällen spenderades med nya och gamla människor. Öst var platsen och det var galet och spontant och lovely. Lämnade Dalston och sista utestället för bussen tillbaka vid sex på morgonen. Jag var inte den enda som hade trötta och tunga ögonlock lördagen igenom - men den enda som var tvungen att sticka till jobbet vid 4. Jobba stängning. Hem och få några få timmars sömn, för att sedan vakna upp idag och jobba öppningspass...
Halvt utmattad och helt pissed off lämnade jag jobbet den vanliga timmen försent. Snart är det nock med det stället. Pallar inte jobba kvällstid och bara få i mig ett päron och en bit foccaciabröd till middag, som igår. Eller två rostade mackor med lite smör på hela dagen, som idag. Är SJUKT trött på kluddet med pengar som finns runt omkring en hela tiden. Att jobba över. Organiserat med ändå ack så oorganiserat. Alldeles för HÅRT jobb för en skitlön. Några väldigt fina arbetskamrater, kan inte säga annat, men vi hittar varandra i alla fall. Love London för lättheten att få nytt jobb! Ett lugnt café nästa, eller varför inte ett receptionistjobb....
En kort löprunda blev det i alla fall även idag. Inga tänkta 15 km, däremot en riktigt snabb nästan 7km. Jag springer i alla fall snabbare nu. Och är nöjd dagar som dessa med den summan summarum. :D
Efter en ordentlig måltid och en bit choklad. Samt undanplockande i lägnheten och tre tvättmaskiner körda. Och telefonerande hit och dit. Är jag. Nu. Redo. För. Sömn. Ett morgonpass i morgon. Sedan två dagar ledigt innan torsdagens kvällspass. Blir nästan som att jag är ledig treeeeee dagar. Jag längtar. Så. In. I. Bengen. :D
But life is goooood :D

Det här är kärlek till mat!!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Var jobbar du och hur mycket?

Skönt att det är lätt att få nya jobb iallafall :D

2011-07-04 @ 20:53:35
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0