springa springa springa!

SOLEN SKINER OCH DET ÄR SOMMAR. Jag har precis varit ute i sprungit i parken och kan konstaterar vissa saker när det kommer till träning.
Ett: Faktumet är klart som korvspad att jag inte tränar lika mycket nu. Varför? Motivationen i huvudet har försvunnit lite. Jag mår bra utan att springa ifrån demoner. Har tränat så mycket för att det är underbart men också för att det lätt blir sådär maniskt. Mina 5-6 ggr i veckan nu spenderas annorlunda än de där minst 7 träningspassen. Jag har inte tid att träna lika mycket. Med jobbet jag har just nu finns inte den möjligheten. Det är okej att jobba en dag i 9 timmar utan föda och sedan äta och sedan träna. Gör man det mer än ofta tar det ut sin rätt - för mig funkar det inte att köra två hårda timmar därefter. Det skulle vara väldigt dåligt för kroppen.
Två: Jag tränar annorlunda. Satsar just nu inte på långpassen. Tycker det är roligare att springa lite snabbt. Och vet världen vad (även om den inte riktigt lyssnar): JAG SER RESULTAT. Har trott att jag är en mes som inte orkar. Men snabbheten i benen börjar komma. För mig som är mer van att satsa på att vara ute längre. Och därför är väldigt nöjd med distanspass 8km på 5.30. Jag springer nu utan att tänka på det ett distanspass på 8 km med tider som dessa:
5.40, 5.03,4.55,4.49,4.55,4.39 (och sedan lite saktare igen för det var så in i bengen varmt), 5.24, 5.09.
På vissa är ju kilomtertiderna nästan minuten snabbare!!

Sånt gör en glad :D
Speciellt när man bara har två timmar kvar ute i solen, som ska spenderas på en filt i parken med Julian, innan man måste rycka in och jobba då en annan blitt sjuk. Så gick det med lediga dagen idag :(
Förresten - mjökcravings är det bästa som finns :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0