sjuklingen har varit på utflykt

En impuls idag gjorde att jag åkte till British Museum. För att jag bara ville insupa atmosfären. Allt det som existerar och har existerat. Alla dessa tankar, funderingar och påhitt som får människor att skapa. Kreativitet och tanke. Egentligen ville jag inte se någon utställning. Så jag hamnade på en poesi-uppläsning av en Australiensk poet och fick själv drömma mig bort till landet där långt borta.
Hamnade sedan i Shoreditch och blev mer och mer kär i vissa platser där. Så som jag blir varje gång jag sätter min fot på något nytt café - som det som Mia och jag lunchade på idag!!!!! -  eller butik eller galleri. Eller ser något som får mig att vilja fotografera hela världen och skapa nya bilder eller få andra att se det som just jag ser i den där mikrosekunden. Vare sig det är det där ruffiga huset med en lila målad fasad eller människan på andra sidan gatan som jag inte ens vill försöka beskriva med ord för jag vet att det aldrig går filuren att göra rättvisa så det finns inte ens ord att försöka. Därför vill jag fotografera. Känna den där pulsen i mig. När man absorberas av världen. lite som när man springer i timtal och känner livet.
Nu sitter jag istället nerkrupen i soffan. Och tittar på regnet som öser ner utanför fönstret. Och har väldigt ont i magen för det är magkatar på gång och jag måste äta och medicenera - bläää på det. Och vill springa och hoppa runt för i mitt huvud kryllar det av energi och idéer idéer idéer. Men jag sitter lugnt och sansat här och funderar på vilken snäll-mat man kan äta till middag. Jag är nämligen inte alls helt kry. I guess I had it coming. Ända sedan i söndags har jag åkt upp och ner på en må-bra-må-dåligt-förkylnings-skala. Denna dag kände jag mig sjuk i kroppen. Utmattningen har sagt sitt!!!! Så därför har ingen träning skett. Igår fick jag dock asgrymma 75 minuter på gymmet. TERAPI!!!! En lugn dag har skett. Verkligen. Med min utflykt till geniernas salar och sedan till kreativitetens bakgård för mia-häng och lunchsmaskande. So it is.
Just det. Ja, jag har varit ledig idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0