måndag hej hej hej

Jag sätter mig ner. På en stentrappa. Med några få trappsteg, steg som leder upp till en dörr som det står nr 18 på. Det doftar sommar och kvällen är ljummen. Det kör förbi en bil, en motorcykel och på andra sidan gatan går en ung man förbi för andra gången i rad. Jag sitter och tänker. Tänker att jag har tid att tänka. Låter tankarna sväva fritt och fantasin få rum att spela. Andas. En gånger två gånger tre. Tänker att jag älskar att tänka. Hur jag bara vill ha mitt eget rum i mitt huvud och låta mig själv - ja precis - tänka.
Helgen har gått i rasande fart och på samma sätt slowmotion. Jag har jobbat, jobbat jobbat. Och är i detta nu utmattad och glad. Är ledig imorgon! OCH! Gav my notice denna dag. Orkar inte mer. Varför jobba på ett skitjobb när man kan få så mycket bättre? Precis!
Förutom jobb har det skett träning. Och en härlig lördagskväll spenderades i fint sällskap med flickor fina. På ett härligt ställe för att äta. Och sedan skedde bästa typiska sommarhändelsen. Vi hamnade - eller ramlade - rakt på en utomhusservering på en stor gård. Och det var sommar och det var underbart och sommar sommar sommar!
Kände framtiden är ljus och underbar.


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Framtiden ÄR ljus och underbar. Den är DIN! :-)

2011-07-12 @ 01:23:32
URL: http://blog.nemonisimors.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0