ett steg fram

Efter en mysig springa lunka fram runda i härligt solsken spenderas någon timme här hemma. Benen var minsann trötta denna morgon men huvudet var sådär fantastiskt lugnt och underbart och det känns fantastiskt att bara få vara just nu. I några dagar tänka på allt och inget. Så benen fick vara lite trötta. Det är ju inte så konstigt. Har mycket att ta igen från den senaste månaden. Dessutom fick de en ganska ordentlig genomkörare igår. Oplanerat blev det najsiga fartökningar på korta distansen 8km. Men så blev det som 2 km upp och nedjogg med en 4 km fart där emellan. Sådär oplanerat. We like. Snabbheten som börjar komma. När man drar av 4 km i rad på en runt 4.30-4.40. Och när mystempot idag ligger på en 5.30. Det handlar om halva minutrar hit och dit på snitt-tiderna - men dessa skillnader gör skillnad! Och jag längtar så efter en ordentlig veckas träning för att få kroppen i balans. Så det känns gött endå. Milen tiden ska ner! Nu har jag fått mersmak. Och sedan - det bästa målet av allt som jag önskar kommer uppfyllas snart - den där mentala glädjen i att springa 20 km eller mer. Den glädjen som jag inte haft den senaste månaden. Vill ha tillbaka det underbara i det. Den här veckan kanske det händer. Hoppas jag. För jag sörjer den lite. Den där förlorade glädjen. Hmpf.
Ett sätt att hitta tillbaka till den glädjen är genom att göra det som nu skall ske: ligga i en park och dricka kaffe och njuta av solen och prata om världen med en Julia. So it is.

Kommentarer
Postat av: mikaela

åååh vill också ligga i en park med en vän och en kaffe :( det är till och med sol här men jag hatar att göra saker ensam... sån störig egenskap :( lägger mig nog och spolar någonstans ändå.... :)

2011-07-25 @ 14:22:22
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Ditt mål kommer snart att ske! Skynda bara långsamt. :-)

2011-07-25 @ 21:29:58
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: mikaela

aaahahahaha ser nu att jag har skrivit "spolar" istället för solar, snyyggt! snart får vi ringas och prata på riktigt igen tycker jag :) du är ju dessutom ledig nu :D så gött!

2011-07-26 @ 23:14:10
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0