en hyllning till mat

Jag har precis ätit upp min frukost och klockan är halv elva. Sovmorgon till en kvart i tio och jag säger UNDERBART! Njutningsfullt har jag precis frossat i mig en superfruit fruktsallad med banan, nektarin, blåbär och vindruvor. Med soyayoghurt, mandlar och flingor. MUUUUMS.
Lika gott som igår. Igår när vi hade lite "foodomania" här hemma. Damien och jag står alltid och betraktar varandra när vi lagar mat. Anledning: han är kock och letar alltid nya recept. Min anledning: han är kock och jag letar alltid nya recept.
Jag var inte den enda som hade shoppat på Tesco i ett vrålhungrigt tillstånd. Dock var jag mer komaaktig. Det är ingen hit att bara äta lite bröd sedan frukosskålen med frukt och yoghurt. Sedan träna en timme hårt på gymmet. Vara uppe sedan klockan halv sex på morgonen och åtta på kvällen stå med den där dagen i ryggen och köpa mat. BLÄÄÄ!
Det är hemskt. Men jag har liksom vant mig vid att inte bli hungrig. Att klara av en 9 timmars arbetsdag utan paus och bara leva på kaffe och lite bröd. För att sedan träna. Hemsk. Nej - det ska det bli ändring på nu!!!
Men jag tog igen det på kvällen. Med min shopping av frukt och goda ostar. Mumma.
Mat är bäst. Det bara är så. Njutningsfull sanning!!!!
Och nu ska jag ut och springa av mig min träningsvärken i min bakdel (body pump extra vikter är killer underbart :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0