BÄSTA träningsmilen!

WOHO!!! Nyss hemkommen från en minnesvärd 10 kilometers runda. I tryckande temperatur, i ösregn av den typen att himlen öppnar sig. I form av lätta fötter, spyfärdighet, lycka och ännu mera lycka.
Jag sprang och jag slog mitt rekord på milen med HÄSTLÄNGDER. Helt bara sådär plötsligt. Och nu har jag aldrig de senaste åren sprungit milen på tävling. Aldrig försökt puscha mer än på träning. Men då har det inte gått så bra och jag har alltid försökt springa längre än snabbt. Alltså har jag aldrig sprungit under typ 51 minuter.
Och nu. Nu började jag springa och benen kändes lätta och sinnet lätt - trots att det var tryckande ute. Sprang på och sprang snabbt sådär helt plötsligt. Och vid fem inser jag att jag lätt kommer under 30 min på 6 km om jag fortsätter. Sagt och gjort - 6 km på 28.06. Och där inser jag att jag kan komma in på milen på en bra tid. Drar ner tempot och pustar lite. Bestämmer mig. Och är lite skrajsen men kör på.
Efter 8 känns de i benen. Regnet ÖSER ner - himlen har öppnat sig. 9 km och framåt är underbart och samtidigt fullständig plåga.
MEN!!! Så jädrans glad när klockan stannar på 46.45.
46.45!!! BARA SÅDÄR LIKSOM :D Happy happy:D



Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Underbart! :-D

2011-07-09 @ 23:12:18
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: mikaela

hallåååe, uppdatera!! :D går in varje dag för att läsa nytt!

2011-07-11 @ 21:53:23
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0