20 km senare

Idag så gjorde jag det. Sprang en såndär runda som kallas långpass. Inte för att det var överlångt och inte heller var det i bästa tempot. Men jag travade fram 20 km på 1h 54minuter. Första gången jag kom över min långpass-runda-gräns - allt över 20 km - sedan Marathon. Nästan 2 månader på dagen. Det känns grymt bra! Faktiskt. Har inga ambitioner just nu på någon stort mål. Endast må bra i kropp och knopp. Hitta tillbaka till vardagen. Och söker fortfarande delar av mig själv. De där delarna som kan springa i timmar. Som kan sitta still och njuta av allt och inget på ett cafe. Läsa böcker som en hungrig varg. Idag var definitivt ett steg på vägen. Underbart.
Och nu gör jag ingenting. En stund till. Lyssnar på musik. Vintervila. Opassande namn men sången är dock så passande. Upprymd. Trött. Av massa anledningar och ting.

Igår sa man hej hej till en pappa och en storebror dessutom. Men vi hade fina dagar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0