framsteg

I min värld nu lever jag vad jag tycker är: Lyxliv! PÅ många sätt och vis. Eller så kan man kalla det återhämtningsperiod. En ganska välbehövlig sådan :)

Men betyder det att jag ligger i soffan med benen utslagna och förstrött tittar på tv - nej (eller jo, ibland. Och jag erkänner - fastän det visst är så många som hurtfriskt fördömmer tv-gloandet....I love it! Inte haft en TV eller soffa för den delen heller på några månader. Då är det makalöst underbart!) utan dagarna fylls upp med saker som just JAG älskar. Jag kan träffa fina människor som är kvar i staden som jag inte sett på länge, ha tid att umgås med familjen som inte heller setts så mycket av det senaste året. Har tid att ligga i soffan och pilla mig i navelluddet. Har tid att gå på biblioteket och låna underbara böcker och dricka en gånger två koppar kaffe. Dessutom har jag möjlighet att inleda detta: ännu ett steg upp på träningsstegen.

Jag har möjligheten, den underbara lyxen, att verkligen kunna fokusera på träning men också på återhämtning. Under hösten har jag lärt mig mycket om vikten av kvalitativ träning och kvalitativ återhämtning. Att vila på rätt sätt är lika viktigt som att träna på rätt sätt. Den där fysiska och även psykiska återhämtningen har INTE varit på plats under hela hösten och slutet av sommaren. Av så många anledningar som jag absolut inte ska älta här!

Men det fantastiska är detta: jag får höja min ribba. Jag har gjort det. Jag fortsätter. Och hittils har det känts så in i dundrans bra!

Igår. Igår hade ja en fantastico dag. Och även fast jag tränade tre timmar hann jag med att fixa inför min resa, skriva ut en del på en intervju (se! Helt ledig är jag inte :) Intervjuer som används till fältarbete håller jag på att skriva ut för vissa forskares räkning. Kontakter på universitetet fixar Maria lite småjobb - det gillas :D), äta VÄRLDENS GODASTE LUNCH (säger bara - gå och ät. Inte bara är det gott och veganskt - utan med underbara människor som jobbar där. Bästa lunchstället i Lund. Och för övrigt serverar det det allra bästa brödet också. Finns inget bättre. Någonstans. Gå dit idag igen he..? :D) fika med kompis och vila efter lunch.

Och de där tre timmarna var kvalité rakt igenom! Med en början med 45 minuter Afro inledde jag morgonens fokus på styrka. Ben, mage och rygg (ja, rygg - träningsverken är gudomlig...). Fortsatte till gymmet och 50 minuter styrka. Check. Och förmiddagsträningen var gjord och jag fick i mig den där gudomliga lunchen...

På kvällen fick jag ett annat helt galet underbart pass. CyklingDistans med den bästa instruktören. Hon kan hon. 80 minuter cykling. Distanscykling. Det är då flowet kommer in. Det är då jag cyklar och tänker: Jag är STARK. Jag är stark. Jag är stark. Inte för att jag mentalt skulle peppa mig fram för att jag är trött. Utan för att jag spontant känner mig stark. Det är på drygt 80 % av max. Och med en pulsuppgång mot slutet.

Strechen för dagen låg på cirkus 40 minuter totalus. Också bra. Check Check.

Helt underbart.

Och idag fortsätter jag. Med lätt distanslöpning och ett naprapatbesök. För jag vet att än är allting inte på sin plats. Men jag ser framåt. Och inte bakåt.

Framsteg.

Hur tar ni er framåt?


Kommentarer
Postat av: Maya

Åå! VarVarVar ligger och heter det goda lunch stället?

2011-01-13 @ 18:11:10
Postat av: Maria

Govindas heter det! Ligger på Bredgatan när Allhelgonakyrkan! Underbart gott och mycket mat :D

2011-01-13 @ 19:39:15
URL: http://smakexplosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0