torsdag

Går runt och småpysslar i huset här hemma och njuter av solen som skiner in genom olika fönster. Ett hus som fångar upp ljuset och låter det spegla sig i väggar, hörn, kanter och tak. Vackert.
Projekt flytt nr två: etapp ett avslutades igår. Nu börjar etapp två: Fixa i ordning hela detta hus övervåning (okej bara två rum - men ändå!) Blir fint. Gillar att fixa och dona och använda den där kreativiteten som - hör och häpna - stundtals smyger sig fram...
Igår kunde jag dessutom njuta av ett fantastico cykelpass distans...åh! Som i TRANS! Ett lätt gympass blev det även innan lunch på Patesseriet!
Så förutom flytt nr 2 och saker överallt så lever jag ju lovely. Återhämtningsliv så att säga :D Innan den riktiga semestern börjar!
Slipper ta allt ansvar som man behöver när man bor själv. Träffar familj och vänner. Jobbar inte. Har tid att träna hur mycket jag vill. Sover gott. Äter god mat. Äter lunch på stan. Sitter på café och dricker kaffe. Ser en film. Tar det lugnt.
Nu när alla saker som hängt i luften dessutom börjar fixa sig så kan man ju slappna av på riktigt!
Mums Frukost: Råggröt med russin och gojjibär och krossade linfrön. Och banan, clementin, mandlar och färska fikon.





Kommentarer
Postat av: mikaela

åh vad härligt maria! fin tillvaro... ja du, jag packar en massa (läs lite men stressande) och passa barn som har varit sjuka HELA veckan så att jag inte har kunnat ta farväl till sthlm som jag hade velat :( så sjukt frustrerande. men annars är det bra tror jag, ska ju för tusan bo i paris och värme snart! och du ska bo i ännu mer värme, GÖTT!

2011-01-27 @ 21:35:44
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0