så som det är ibland!

Ibland så flyger visst tiden iväg! Som de senaste två dagarna har gjort. Kanske för att det sker så mycket roligt? Har dessutom kommit på den underbara lundafördelen - det är små avstånd att ta sig, det finns familj och gamla vänner i närheten och allt blir så mycket enklare. Och ja, det är skönt att ha det så. För omväxlings skull.
Saker som har hänt under helgen och måndagen är många. Av omväxlande kvalité! Sånt är väl livet. Men man (alltså ja...) kan inte sluta att förundras.
En annan sak som jag inte heller slutar att förundras över är att packa upp saker och ting. Varför måste jag alltid slänga ner allt i en röra (kanske för att man inte orkar...hehe) men det skulle bli så mycket enklare att packa upp om man visste vad som ligger var...Så det har tagit sin tid. packa upp alla saker. För att det har medfört en rensa ut alla gamla saker. Hur underbart som helst när man kånkar ut massvis med saker som har legat i barnarummet sitt i många år. "Underbart, rent och mycket plats" tänker man. Tills man kollar ut och ser allt innehåll i väskorna som nu ska in...
Helgen fick sig två rejäla träningspass i form av styrka och ett fartlekspass - check on that! Annars har det varit fika på stan (nytt favoritcafé har jag fått. Trodde aldrig att det skulle ske - men ack så sant...), underbart restaurangbesök, mys, tårtkalas och just det - en liten födelsedag :) Kan äntligen med gott samvete säga att jag uppnått den finfina åldern 20 :)
Och denna 20-åring inledde första veckan med en utomordentligt lyckad måndag! Med ett fint men utmattande möte, morgonpowerwalk i en krispig morgon, uppackning av i stort sett det sista (!) passhämtande och äntligen ta-tag-och-börja-planera-min-resa på riktigt. Dessutom tre timmars egotid i form av 2-timmars träningspass (gymmet gick sådär men spinningpasset - hej svettpöl :D) och en halvtimmes underbar massage! Hur underbart som helst att sedan komma hem till en supergod måltid hos mamman sin för att sedan en timme senare sitta på ariman med en cappucino i hand och en god vän vid sidan om. För att sedan sjunka ner i en härlig soffa och försvinna in i jane austern världen genom filmen "förnuft och känsla". Och dessutom med en tårtbit.
Jag känner mig så väldigt väldigt bortskämd. Kan livet vara så enkelt liksom? Bara att njuta helt enkelt.
Alla borde skämma bort sig. Punkt på det!



Kommentarer
Postat av: mikaela

det är inte att skämma bort dig, det är att leva lite för omväxlingens skull :D och du, har gjort en liten headerbild till dig, exempel alltså, som du får avgöra om du vill använda eller om jag ska göra ändringar :) så vad har du för mejladress?

2011-01-11 @ 23:00:13
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0