oh my oh my

Det här med saker alltså. Alla dessa ting som man samlar på sig. Allt som man inte vill rensa ut och allt det som man bara vill stoppa ner i en svart soppsäck. Med två rum i två olika hem: massa saker. Och när nu en lägenhet töms då modern lilla ska flytta så betyder det att även jag måste flytta alla saker. Så där har jag befunnit mig under förmiddagen...Det finns så enormt många gamla saker som jag vill spara på - som alla anteckningsböcker, bilder, kort, böcker, gamla gamla skivor, vykort...alla dessa minnen liksom. Som man iaf vill spara på ett tag till. För att kunna kolla på om några år igen och skratta med och le lite och kanske känna sig lite nostalgisk, pinsam, komisk eller kanske till och med lite sorgsen?
Men sen är det alla de där andra sakerna...puh. I mitt nya liv ska jag leva sparsmakat. Hmpf. (får se hur långt det håller. Jag menar - bara mina träningsgrejjor, fotosaker, kläder tar upp mycket plats...gaaaah!!!)
Eller så får man skapa sig ett hem på ryggen - en ryggsäck som gör så att allt får plats! Sjukt bra idé faktiskt. Får väl satsa på det :) (önsketänkande...)
Och ryggsäck är min nya kärlek - iaf denna:

Wiiie. En julklapp som faktiskt testades först igår! Shame on me - jag vet. Skyller det på att jag inte kunnat springaså mycket hehe :D
Men iaf. SKulle köra lite snabbdistans på 5 km var tanken - med upp och nedjogg. MEN! Sen blev jag så sugen på att testa ryggan. Plus mina nya inneskor. Såååå....
Packa väskan med skorna. Och träningskortet till gerda. Uppvärmningsjoggande 2 km och sedan snabbdistansen och 1 km ner och sedan var jag framme vid Gerda. Där jag kunde köra styrka ett tag innan jag nöjd joggade hem i cirkus en kvart. Garmin dog på slutet. Inte helt. Bara batteriet...
Och att springa med ryggsäck var...annorlunda i början må jag säga! Inte för att den skumpar - men har aldrig sprungit med en ryggsäck innan. Och det gjorde mig lite i obalans. VIlket märktes när jag skulle dra upp tempot! Speciellt eftersom jag tänkte mig springa på 5/km. Och nej - må inte vara snabbt för många. Men om man som sagt inte kunnat kuta runt snabbare än i 6min/km takt på grunda av dumdummare muskler så är det en ökning! Och jag kände mig lite otymplig - nej förresten  - lite obalanserad. Men bra gick det än då :)
SUPER helt enkelt.
Och idag så blir det styrka på tränignsfronten. HAr bokat tid med en instruktör och tänkte få mig en ordentlig genomgång här på Gerda. Ska vara som en kulspruta med frågor! Ska bara formulera dem först....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0