kaffe tänket

Det snöar ute. Igen.
Själv har jag suttit inne under morgonens första timmar för att läsa tidning. Intressant läsning i dagens svd.
Köpte ett par nya löparskor igår. Efter väldigt lång tid inne på löplabbet i Malmooo var jag done. Efter många skor och frågor he...är en sådan som tar sjukt lång tid på mig och provar mycket och frågar mycket. Men det är väl det man gör på löplabbet?
Men skorna får vänta med sin användning några dagar. Igår var det vilodag men jag var lite ruggig och hade träningsvärk som gick åt stelhet. Och egentligen insåg jag att jag borde köra en lugnare vecka denna vecka. Vilket jag tänkt. Jämförelsevis med förra vecka exempelvis. Då jag gick all in på passen. Men bryter av från hur jag hade tänkt - det blir färre löpsteg denna vecka. För att det känns som att det är dags att inte slita. Istället blir det alternativ träning från löpning. Har ju ett hjärta för cykling också så jag gråter inte så många tårar haha :D
Tror och hoppas att jag är smartare och lyssnar bättre på kroppen. Alternativ träning men ändå på en bra nivå. När jag är ute och flänger är min tanke självfallet att träningen kommer med mig. Men kanske kan jag inte alltid lägga lika många timmar i veckan som jag gör nu? Det får jag vänta och se helt enkelt. Ibland blir det kanske väntan och bussresor eller flyg eller dylikt som gör en dag till en hel väntan. Eller en dag till en bussdag. Och dylikt.
Första veckan gone away hade jag ju ändå planerat in som en återhämtningsvecka.
Innan jag surfar och springer i 2 veckor...:D Me like!
Och läser. Och dricker kaffe!
ÅH! DET KAN FÅ SNÖA HUR MYCKET DET VILL. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0