hej och hå - en grymt härligt måndag!

Yeah. Igår var en sådan dag då jag fick massvis som hängt över mig gjort. Som få iväg en visumansökan och alla härligheter där till som tar tid, boka en lite omständig resa, och gå till banken och fixa med money, money! Dessutom lunchade jag med två finingar och åt massa god mat. TUR för mig att jag var vrålhungrig! Och att jag hade något att ladda inför :)
Veganskt: Sallad, soppa+en tallrik fylld med godsaker + hur mycket goooott bröd som helst! Plus underbara människor som jobbar där. En lunch som är perfekti magen och i huvudet och i själen helt enkelt :D
För dessutom hann jag med två andra saker som gjorde mig lycklig. Innan mina små fina vänner joinade mig till lunch och innan jag stod och köade på banken (jag vet...jag får skylla mig själv om jag tar mig dit mitt i lunchrusningen...) så hade jag en grym löprunda! Det var bara 8 km distans med 6 km fartökning. MEN! För mig var den underbar. Kunde liksom ligga runt 5min/km. Hade kunnat lägga mig ännu bättre tidsmässigt. Men min snuvighet som jag känt under helgen höll mig visst tillbaka. Var väl lite smart. Men längtar efter löppassen som är spy-jobbiga :D
Fortsätter att förundras över min kropps utveckling. Jag gör det efter mina egna förutsättningar. Och jag är så glad över att kroppen känns så fylld av ork och glädje över att KUNNA och inte ha ont. Trodde inte personer som sa till mig att vila är nödvändigt för att bli bra. Nu har jag insett det :D För vissa tar det längre tid än andra :)
Och på kvällen blev det nästan 2 timmars underbar träning. 1 h och 25 minuter träning med massvis med andra människor - stygy! Bra genomgång av hela kroppen med ordentlig cirkelträning. Gerdhallen var överfylld när alla studenter kommit till stan. BASTUVARNING! Och då kan man (läs jag :D) inte annat än gå all in och köra så hårt man kan. Oerhört motiverande :)
Dessutom körde jag 25 minuter extra på gymmet: 15 minuter crosstrainer innan passet och avslutade där med att köra bara 10 minuter extra efter passet för att få in lite egna övningar.
Och sedan en 20-30 minuter strech.

Provade även Provivas Återhämtningsdryck...nja...säger jag där. Delade förvisso med pappan. Hade behövt få i mig en banan efter passet vid den tiden på kvällen. Eller något som mättade. Mjölk och blåbärssoppa - håller fortfarande på det. Mättar i magen och är bra för kroppen. Och man har koll på vad man får i sig. Det jag inte gillar med färdigblandade drycker....
Pefekt måndag helt enkelt!



Sen kunde man dessutom springa med mycket färre kläder: ett par tights, en underställströja och tunn jacka. Ett pannband men INGA vantar.
VÅR I LUFTEN (kanske drömmer lite men ändå...:D)

Kommentarer
Postat av: fanny

jävlar vad du tränar! mår din kropp verkligen bra av det? (vill inte verka som en tråkig finger-pekare, utan undrar mest bara om det verkligen är mer uppbyggande än nedbrytande?)

2011-01-21 @ 16:16:05
Postat av: MAria

hm...ja, jag tränar en hel del :D Mer än genomsnittet, ja. (Samtidigt finns det så många fler som tränar mycket mycket hårdare. ) Men jag har byggt upp och håller på att bygga upp min kropp - för att den ska klara mer träning!Dessutom tränar jag inför marathon. Älskar det jag gör - det är en sådan del av mig. Och träning bryter ner - det viktiga är att försöka hitta en balans till återhämtning. Mat, vila (psykisk och fysisk). Just nu upprätthåller jag den balansen i alla fall :D

2011-01-21 @ 20:43:00
URL: http://smakexplosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0