ett nytt år och jag ropar hej till Stockholm!

Jag är tillbaka i Stockholm, det är år 2011 och 2010 har försvunnit men ej i all hast för detta år har gått snabbt men ändå inte. Det har varit ett år som har innehållit så enormt mycket saker att jag nästan undrar hur allt kan ha hänt på bara ett år! För min egen del har jag tittat bakåt och funderat och reflekterat, men när gör jag inte det?:P Men nu ska jag inte gräva ner mig i bekymmer längre - utan titta frammåt och vara nu, här och nu. Titta frammåt och inte bakåt - samtidigt som man kan försöka lära sig av det som har hänt!

Avslutade 2010 gjorde jag en fin natt i Lund. Och jag började året bl.a med en tur i skogen nedan. Skrylle och jag kände mig definitivt back in the game! Sist jag kutade runt där körde jag mitt nästan ensamma-race på hela 32 km - den där underbara sommardagen precis i slutet av juni. Cirka halva distansen sprangs nu, rättare sagt 15 km. Men snöspringande kom jag fram och jag kom fram utan smärta. Det var en sån där supervacker dag då solen lyste så klart så klart. Lyste så klart för att visa hur bra detta år ska komma bli? :)

Lundatiden har betytt vila. Inte från träning :) Men vila i kroppen och i skallen. Eller försök :D Men fina vänner har träffats och familjen har myst.

Och nu är jag tillbaka i Stockhomo igen. Vackra vackra Stockholm. Som jag lämnar igen på fredag. Faktiskt. Lite ändrade planer - men saker händer ibland i livet, visst gör det det. Och för mig betyder det att jag vinkar hejdå till Stockholm på obestämd tid. 3 veckor tidigare än jag tänkt. Den 4 februari åker jag till varmare breddgrader och tills dess kommer jag vara i Lund. Skånelandet.

Kan man vara skitskraj för det faktum att jag inte kommer leva speedy-gonzales liv i Lund 3 veckor framöver? I så fall är jag nog det. Skitskraj alltså.

Den som lever den lär.

Som idag. Började dagen med 6 km morgonlöpning på löpband. Kombon löband Maria och löpning innan frukost - även om det bara var ynka 6 km....var tungt i början...hehe:D Men det låg i min träningsplanering som jag har knåpat ihop inför våren!

För jag har, förhoppningsvis hehe, lärt mig av hösten och åren och ska inte överträna denna vår. När jag nu är nästan fri från mina trilskande muskler (som naprapatbesöks-kollen som jag också var på imorrse visade JIPPEYEY för det för övrigt :-)) ska jag inte få tillbaka något skit! Om jag kan undvika det!

Så jag ska vara mycket smartare. YesBox (vilket är ett väldigt fult ord - jag vet. Men samtidigt så berondeframkallande...).

Och kvällen fortsätter nu med styrketräning. Längtat efter ett gött BodyPump pass hela förra veckan och nu ska jag få köra på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0