en maria-dag - precis som jag vill ha det!

Waah!!! Jag är definitivt en väldigt glad människa idag och just nu. För att idag har varit en sådan fin dag och den kommer bara fortsätta lika bra...
Den där förkylningen som gått rundgång i kroppen ett tag försvann med däckandet i soffan i torsdags. Kunde köra lite styrka igår och sedan var jag on the go igen. Och kunde göra detta idag:
Ett kort långpass på 20km!
I ett regnigt, dimmigt, skåneland.
Att bestämma vilket håll man ska springa. Älskar känslan av att kunna fråga sällskapet vid frukostbordet: Säg en plats, en ort - vad som helst. Och sedan springa dit.
Det blev fin löpning. Och jag var så glad. Det är så himla underbart att kunna springa dessa distanser igen. Blir överväldigad av detta faktum: 20 km sprangs väldigt lätt på 1h 58 minuter. Det är under 6min/km - rättare sagt cirka 5:50/km. För en och en halv - drygt 2 månader sedan var detta en omöjlighet. Då var jag glad om jag klarade av att springa en mil på 6min/km. För att snabbare gick det inte - satan vad ont jag skulle fått då!
Så det finns liksom inte i mitt huvud att det skulle vara jobbigt att springa 20km. Det är ju bara så härligt att kunna göra det! Att kunna!
Regnet var fint det med :) Och sedan hade jag för första gången på ja, år, fixat ny spellista till i-poden. Lovely!
Klar med springandet dessutom vid 12-tiden! Perfekt för en dusch och ordentlig strech och sedan en promenad in till stan för att äta den godaste fisksoppan som smakats på länge. Klostergatans fiskrestaurang - mums säger jag bara. Blir man bjuden på något så gott blir man superglad. Satt fint i min kurrande mage :D En dubbel espresso på det och man var klar för nya äventyr....
Som mitt första vin-inhandlande på systemet :) Älskar vi 20-års åldern? Yes we dododo :) Inhandlande av saker på stan och promenad hem. För att lyxa till det med ett bad och sedan slänga sig i soffan....Underbart. Första dagen på hela veckan som jag känner mig avslappnad.
Och snart vankas matlagning, om resten av huset tenderar komma hem snart...och sedan blir det ivägknallande genom staden för att öppna en flaska vin och tjattra natten lång med vänner!
Det är ju visst lördag idag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0