20 km morgonlöpning på en fredag - YEY :D

Idag igen! Så fick jag mig ett UNDERBART LÅNGPASS. Med en skål gröt och kaffe i magen lämnade jag hemmet vid nio på morgonen. Pigg och kry var jag och jag sprang till mig 20 km. 6 MINUTER SNABBARE ÄN I LÖRDAGS :D I lördags som ju var första 20-km passet sedan...berlin marathon?
YES! Kroppen ger resultat. Mina smarta drag i livet ger resultat. Wiiie. Säger bara det: LYCKA!
MEd en seg start så släppte jag loss benen helt och hållet efter en sju kilometer. Dessförinnan var det lite seg och tufft (men inte så att jag tyckte det var jobbigt på det sättet att jag inte ville springa mer. Det var mer bara seg-jobbigt.) Igenom ett dimmigt Lund. Solen sken inte som igår. Tyvärr! Men vid 8an så var det mer frid och fröjd och stegen ökades. Med en sakta början fick dock ändå ork att öka ordentligt i slutet.
Snittet på 20 km låg på 5.37! Haha, blir så galet glad. Och nöjd.
Kom också på varför det var segt. Och det var inte på grund av gym-träningen igår. Även om ben också kördes igenom - lätt dock. Fokus igår var överkropp...
Men ASFALTEN! Den är så in i bengen hård. Snön skyddade liksom och mjukade upp. Nu är asfalten bara kall och hård.
Men 20 km och klockan var bara typ elva. 20 km på 1h 52 min kändes super!
För att dricka min egengjorda "proteinshake" (blåbärssoppa från proviva och soyamjölk :D), strecha, duscha och äta lunch. Innan jag promenarade iväg för att prata om livet och universum och allt med en nära stående person. För att sedan dricka kaffe i stan med modern, hitta världens finaste klänning på rea på NoaNoa (presentkort där gjorde att jag la ut nada kronor :D). Kvällen har fortsatt med ett varmt bad, god god mat - vad sägs om:
marinerade soltorkade tomater, oliver, ugnsrostade grönsaker, chili-,vitlök-, basilika - kikärtor, keso, paprikaröra, färskt bröd och keso? En bit (ganska stor hehe) brie och chevré på det. Och ett glas rött. Med trevligt sällskap såklart!

Och nu ligger benen i viloläge och några chokladpraliner från alhgrens väntar visst...MUMS!
Perfekt fredag - yey!



Kommentarer
Postat av: Kitchi

Härligt jobbat! :D

2011-01-22 @ 10:40:02
URL: http://kitchi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0