döden-intervallerna....

Gjorde världens jobbigaste och världens roligaste träningspass igår. Tyvärr var det inte i ett och samma pass...
Morgonens intervallpass blev ett sånt där nära döden...men då vet man att det ger ngt ;) 6x1 km, med 2 km uppjogg och 4 km  nedjogg, låter kanske inte extremt...speciellt inte när man hör tiderna som en viss person sprang på.
4.37, 4.42, 4.42, 4.42, 4.45, 4.27
Men. Shit vad man märker att vissa förutsättningar gör sitt. Igår var det så tryckande. Och så jädrans mycket pollen. Så min  andning var sjukt ansträngd allt för snabbt.
Och då är man glad att man tar sig igenom passet!
Och tänk vad enkelt det kommer vara att andas när pollen försvinner :) Eller när man inte är i en stad fylld av avgaser....
Men måste säga vad som var extremt kul: Body Combat! Vilket tränades på kvällen. Intensivt och tufft. Och bra för att få ut aggressioner...:) Jag gillar. Saknade min kära fäktning extremt mycket. Nästan så att jag blev sugen på att ta upp det igen.
Får sådana ryck ibland :)
Utmattad efter morgonens intervaller....
hoppas att jag ser ut såhär vid halv 5 idag också.
har nämligen ett möte med "min" personliga tränare klockan 3 idag.
igår, när jag mötte honom på gymmet, nämnde han ngt om core, döda magmuskler och kampsportsaktigt slå på en säck....
Kryptsiskt :)

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Visst är det kul när man hittar tillbaks till något "gammalt". Ibland behövs en liten paus.

Tänkte på det du skrev häromdagen.

Dina funderingar och din kluvenhet.

Den kommer nog att finnas med dig oavsett var du är. Jag är lite på samma sätt. (Dock mindre nu för tiden om det är någon tröst....) Enda gången jag inte är det är när jag är i Albuquerque.

Där är jag "hemma". Både till kropp och själ. :-)



bra intervallpass du fick till!

2011-04-15 @ 21:12:29
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0