och HALLÅ! det börjar närma sig...oh my oh my

WOW. Inser nu detta: Snart är det dags. För Stockholm Marathon. Nästa vecka är det en månad kvar. Och jag är peppad. Mentalt laddad. Med en kropp bättre vältränad än någonsin. I förhoppningsvis (ta i trä) riktigt bra form. Tillräckligt bra form i alla fall. Sitter och har precis fått mitt startbevis. ÅH DET SKA BLI SÅ UNDERBART ROLIGT. Jag är revanschsugen. Eller rättare sagt: Jag är smartare denna gång. Jag ställer upp med en hel kropp :D Och uppladdningen ska gå vägen. Jag ska köra veckorna som är kvar smart, bra, hårt, lätt. Jag har en kropp som klarar mer än den någonsinn gjort. Löparbenen och flåset är inte det enda. Hela kroppen har nya muskler och en helt ny styrka. Jag gillar. Jag gillar väldigt mycket. Så trots allt som har hänt under vintern och våren så ska det gå vägen.
Dessutom ska det bli fantastiskt att få komma tillbaka till Stockholm. Shit, har faktiskt saknat staden. Så som den är på våren, sommaren och tidig höst i alla fall :) Tänk att få springa på alla gamla vägar och minnas allt fint. Lycka? Yes box på det!
Först ska jag bli frisk. Det blir vila hela helgen ut. För säkerhets skull. För att jag mådde pyton imorrse. Så hoppas vi på att dagens planerade 35 km kan ske i början av nästa vecka istället. Längtar :)
Istället har jag jobbat lite halvt idag. Var tvungen att gå och lägga mig och vila. Dumma infektion. Positivt är dock att symptomen som jag tidigare trodde var enbart pollen - not the case. Alltså kommer det förhoppningsvis bli lite enklare nu :) Sitter nu och knåpar ihop cv på engelska. Bara så fruktansvärt tråkigt. Hm...Satt i Kensington Gardens och skrev på min underbara Mac. Det var fint. I solsken. Innan det plötsligt bröt ihop och började regna...Konstigt väder. London är fint i alla fall.
Så. Det var det. MARATHONglädje och lite ösa ut tankar. :D Lördag. Snart ska man i alla fall börja laga lite mat för det väntas fint besök. Och jag har chéeeeevre i kylen...Chévre chaud? Ja tack :D

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Jösses vad du far! jag hinner inte med! Och penicillin? Why?

2011-04-23 @ 20:25:01
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Ingmarie

Penicillin för en infektion i kroppen låter allvarligt. Jag tror (tyvärr) en del läkare är för snabba med att skriva ut det där... I längden leder denna överkonsumtion till resistenta bakterier och DET är farligt. Var försiktig! Förebygg ordentligt så du slipper det igen. :-)

2011-04-24 @ 17:26:36
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0