mmmm....

Kroppen och knoppen. De där två som funkar fantastiskt bra tillsammans. Två saker som är extraordinära och underbara på många sätt och vis. Tänk vad vi kan göra med våra hjärnor, med våra tankar. Med våra kroppar. Det är himmelskt, är det inte?
Idag har jag använt knoppen, men inte så mycket av kroppen. Knäet mitt har inte varit på min sida idag, ingen aning vad som hände. Morgonens långa snabba distanspass is a no no. Hoppas fortfarande på ett längre pass i lunka tempo. Som sliter mycket mindre. Men bara om knäet är gåbart. Liksom. En fördel...
Har däremot vandrat runt i staden. Runt Buckingham Palace. Spanat med en Mia efter kungligheter och andra viktiga ting som de där två som idag sa "I do I do". Självfallet missade jag när de nygifta körde förbi (men fick en bild...om man sommar jätte jätte mycket på min kamera så ser man två suddiga ansikten och något vitt som - jag lovar - är en bröllopsklänning) medan däremot mitt sällskap som är mycket kortare än mig - fick sin skymt av de viktiga genom att hoppa upp och ner som en galning...Fick trösta mig med ett glas rosé i tillökat sällskap i stället. Innan jag begav mig hemmåt för att jobba vidare. Tar man ledigt på eftermiddagen så gör man. Flexibilitet gillas!
Och jag har boostat mig själv med mjölkchoklad, för att det är min nya craving. Mumma mums säger jag bara. Ser på Gossip Girl och tänker att jag kan jag kan jag kan promota mig själv imorgon när jag ska köra CV runda. Innan jobb och förhoppningsvis ett härligt lördagslöppass. Innan härlig sommarutgång på kvällen. Mmmm. Sova sova sova ska också göras. Lägga huvudet på kudden och försöka få till ett par 8 timmar. Inte helt fel :)
Med tanke på cravings...vad jag verkligen suuuuktar efter är nybakt bröd. Hemmabakat. Och herre min gud. Hur underbart gott skulle inte en sådan här smaskig brödbulle smaka?? (dregel, nästan.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0