konstateranden



Min gata!
Bästaste huset och lägenheten (tycker jag :)) med fina rum och kök och badrum. Mina två roomies är underbara de med. Vi har diskussioner om politik, om galna huspriser i London, jobb, överdosering av alkohol, mat...typ allt. Står och trängs i köket. Eller gapskrattar sjukt övertrötta mitt i natten åt hotellet mitt emot. Vi ser liksom in i rummen där. Badrum och sovrum. Kan bli väldigt roliga situationer. Lovar :)
Får dock vänta på att internet ska funka i typ 10 dagar till. För att vi var lite sega på att fixa det och företagets seghet var inte heller najs. Men snart så!

Fina kvällar - sånt här står man och ser när man lagar mat!

Med tanke på mat! Min roomie kocken gav mig bästa tipset på ugsrostad potatis. Ja, han gjorde det och jag har ätit det två dagar i rad sedan dess...

Ugnsrostad potatis...på annat sätt än jag brukar!

Skär potatisen, på med salt, peppar och oregano. Ta en klick SMÖR istället för olja. Så sanslöst gott. Verkligen!

Hamnade på ett supermysigt cafe, nära covent garden, i förrgår. Bokhandel + café. Ja, jag är ju en sucker för den kombon :)

Men sjukt gott kaffe. Och härlig stämning. Perfekt att hämta nu energi på. Speciellt när man kört en förmiddag av tidig morgonträning och sedan 4 h jobb i form av att vara runt och fotografera i staden. Vilket jag förvisso tycker är underbart kul. Men gott gott gott kaffe sitter verkligen fint då!

Stället heter i alla fall SACRED. Finns ett till fik i London. Kommer dock inte ihåg vart.

 



Kommentarer
Postat av: mikaela

åååh kommer att tänka på notting hill (filmen alltså) när jag ser första bilden, din gata, så fint!

2011-04-03 @ 00:50:30
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Sofie RW

Vad härligt det verkar. Och kul att du hittat så bra roomisar! Är det i Paddington-området eller Notting Hill området du bor (tycker det liknar det området på bilderna:) )?

2011-04-03 @ 15:40:47
URL: http://www.runnersworld.se/blogs/sofie/
Postat av: Ingmarie

Ser jättefint ut! Nära parken om jag förstod rätt? Du ska förresten söka jobb på något kaffehak för du kommer helt klart att sälja bäst!

2011-04-03 @ 21:12:23
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0