från tankar till träning....

Hm. Det här med seder och bruk. Kan man prata om när det kommer till träning...och hälsa. Trots att vi i Sverige har många brister när det kommer till olika individer och samhällets sätt att se på allt från hälsa i allmänhet till våra egna kroppar, så måste jag säga: vi har en bra grund.
Det är fruktansvärt att se hur människor kastar bort sig själv. Jag ser det hela tiden. I en storstad som London - där det finns sjukt mycket olika människor - blir det intensivt. Det sorgliga i att se barn som måste må väldigt dåliga i då de dras med en enorm övervikt - 9-åringar som inte alls vet något. Hur många sjukdomar de kommer få av sin dåliga hälsa. Till de som röker som skorstenar och enbart dricker alkohol - unga som gamla. Till de som lider av de omänskliga ideal som vårt samhälle skapar.
Ibland tycker jag Lagom är bäst.
Varför blir vi människor alltid så extrema?
För när man ser alla olika ting i vårt samhälle, så har jag svårt att tro att det endast är jag som är extrem i allt för mycket.
Men. Egentligen skulle jag inte göra sådana utsvävningar. Tänkte bara på olika sätt att träna på. Faktiskt. För att jag var på världens underligaste spinningpass denna kväll. På mitt gym här i i stan finns vissa saker som är lika SATS i Sverige. Bland annat Body Pumpen. Den är liksom exakt likadan. Men spinning. Herrejösses säger jag bara. Vet inte vad. Jag blev utpumpad - javisst. Men då körde jag också en fortsättning på klassen och rev av crosstraining för att komma upp i 80 minuter konditionsträning. Men alltså. Det var inte seriöst, tror det är rätt ord, som i Sverige. Inte fokus alls på samma sätt. Här var det mer träning....ja, jag vet inte. För människor som kanske inte har samma ambitioner som exempelvis jag. Det var liksom andra rörelser på cykeln också. Jäkligt udda. Men spännande...tror jag :D
Kommer i alla fall att hålla mig ifrån det. Om jag inte, som idag, inte alls kunde springa men skulle köra 80 minuter medelhård distans. Fascinerande!!!
Ja, jag avslutade i alla fall med ett linne som man kunde krama ur svetten från och pandaögon.
Och insåg att London är litet ibland, då jag helt plötsligt vid Oxford Circus stöter på 3 vänner som står och snicksnackar (ja, dessa bor i London. Inte på besök. Det hade varit intressant...). Bästa på hela kvällen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0