en vanlig dag i fina London

Måndag eftermiddag, solen skiner och jag har sprungit i shorts. Shorts, ja, du hörde rätt. Låter inte helt fel va? Att stiga upp, dricka en kopp kaffe och äta frukost: supergott a' la färsk frukt med keso, nötter, torkad frukt och frön...
Jobba undan en del och samtidigt vakna upp ordentligt.
Sedan bestämma sig för att trotsa pollen.
Så kändes det. Hur tusan skulle jag få benen att pendla lite snabbare? Jo, man får helt enkelt strunta i att det är jobbigare än vanligt och bli arg på de där pollensakerna.
Och hur gick den filosofin?
Jo, tack, funkade fint :)
Har börjat öka på även de där passen som inte är långpass, så som dagens fartlekspass. Efter 2 km lugn uppvärmning började jag med en liten ökning av fart. Sedan blev det fartökning efter fartökning i 10km. Gick från lugna 5.50 till 5.08 i snitt per kilometer. 2km nerjogg på det. 14 km med fartlek - och jag var nöjd - definitivt!
Det var jobbigt, jovisst, och det känns tyngre att springa än det har gjort i Sverige. Väntar spänt på intervallerna som ska köras senare i veckan...Men jag tog tag i mig själv - man blir ju så nöjd när man genomfört ett pass väldigt bra efter förutsättningarn! Och jag gjorde en ökning på min distans med fart dessutom.
Good! Nu väntar några timmar jobb till innan jag beger mig till jobbet. Har en tid med en personlig tränare :) Ganska kort, så jag tror det kanske blir lite egenhändig träning på det också!
Har förresten äntligen köpt en konservöppnare. Helt annorlunda än de i Sverige. Tror jag stod i typ 5 minuter innan jag fick den att funka....Men det slutade med ett par goda kikärtsbiffar. Väldigt enkelt. Och gott!
Små och kryddiga kikärtsbiffar
400 gram kikärter, från konserv eller kokta
Chilipulver, salt och peppar
1 msk olja och 2 msk vatten
Mixed spices (i mitt fall kanel, spiskummin, ingefära, vitlök....)
Havregryn
Olja att steka i
Mosa mosa mosa. Eller mixa om man har den där turen att ha en mixer....Till en jämn smet. Blanda i vatten, olja och kryddor. Forma till små biffar och vänd i havregrynen.
Häll olja i en stekpanna - solrosolja - låt blir ordentligt varmt. Och i med biffarna. Stek tills fin färg uppnåtts!
Mums :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0