en signatur från en fånleende lycklig typ

Det spelas musik på hög volym och jag skuttar runt i lägenheten och sjunger med lika falskt som vanligt men lika lyckligt som vanligt ändå. Det är söndag det är påskt - vilket jag visst glömt bort tusen gånger om - solen skiner och London gör mig till en stundtals mycket glad människa. En sån som plötsligt ser det där vackra ljusa i att leva i nuet. Ser det vackra i det som är vackert och blir lycklig av det lyckliga.
Dagen började med att vakna upp, följa en Julia till tuben (gårdagskvällen var mys med kvällssupé/kvällsmat, digestivekex, te och massa snick och snack). Fick spontaniteten sedan råda och jag tog en morgonpromenad i ett Hyde Park som var så fantastiskt vackert. Igår regnade det på eftermiddagen. Och åskade och blixtrade. Rensade luften. Idag var det dimma, så som det är innan solen bryter igenom. Magiskt. Väldigt magiskt.
Efter frukost och kaffe blev det storstädning och fixande av blanketter och dylikt. Att man kan tycka det är roligt att städa? Ja, ibland. Faktiskt. För att det gör andra människor glada att komma hem till ett fint hem :)
Efter plasttallriks-kaos och jakt är jag nu hemma igen. En matig pastasallad har gjorts och jag springer runt och gör mig i ordning. Sätter på mig fina maxiklänningen som är sommar. Ska packa ner systemkameran, mat och chokladägg och bege mig till Regent's Park. Det blir picknick med fina människor. Någon som jag inte träffat på ett år. Någon ny bekanntskap. Och fina vänner!
Kvällen vankas det knytkalas-festfirande här hemma med människor från olika håll och kanter...
Ja, jag är helt frisk också.
Livet, london allt är underbart i detta nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0