en lördagsmorgon och jag laddar kropp och själ....

Börjar morgonen med en god kopp kaffe, färsk frukt med yoghurt, frön, nötter och torkade dadlar. Och lite färsk (nästan...) flerkornsbaguette....Mmmmmuma. Helt enkelt.
Kaffet. Säger bara - det kändes som jag kom hem igår. Var på Whole Food Market, och i Kensington får man mala sina bönor själv. Och skopa upp sitt kaffe. Åhh!!! Underbart ju. Stod med stora leendet på läpparna :) Och ja just det, skopade upp 250 gram utan att behöva väga det, gammal arbetsskada??
Något annat som också gjorde mig lycklig igår var träningspasset med en viss personlig tränare. Får tre gratis sessioner som en del av erbjudandet när jag joinade. Men jag måste säga att jag är sugen på att fortsätta - DET ÄR SÅ GRYMT KUL!!! Ja, det är ju sjukt jobbigt också. Tack och lov :) Men annars - har så jädrans kul - nästan hela tiden. Kettlebells, boxning, core, killerben....benen ja, de ska ut och springa långpass om en stund. Sådär lagom möra...hehe :) Dessutom är tränaren så sjukt trevlig. Tack och lov är alla på det gymmet det. Trevliga alltså. Dessutom så är det underbart med ngn som lägger tid på en. Passet slutar liksom inte efter en timme - och inte gjorde det förra gången heller. Utan vi fortsätter - kanske för att jag är så peppad...Och sedan har personen också tid att svara på alla mina frågor. Även om det är en personlig tränares jobb, så är de positivt när de lägger ner energi på en. Sånt gillas!
Men Yes! Nu väntar långpass. Efter frukost och lite bloggläsning kör jag medellångt långpass. Medan man läser om andra som kör Ultra och bloggerbootcamp. I sverige. Och här i London är det ju marathon imorgon...VIlket jag inte ska springa. Men det blir en bra kick att kolla och sukta. Inför Stockholm :)
KAFFE :D


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Whole Food är mitt absoluta favvo ställe. (Men då i USA)Varför finns de inte i Sverige???

Ska du springa Stockholm?:-)

2011-04-16 @ 21:02:48
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0