det är torsdag

Jag har en längtan inom mig. Just nu. Efter sommar och klippor och hav. Efter alla de som inte är här i samma stad som mig. Efter att sitta på ett café i flera timmar utan några måsten. Efter att springa länge länge i vackra skogar på mjuka stigar med mjuka andetag som musik. Att dricka ett iskallt vatten. Att jobba med människor och stå och göra kaffe hela dagarna långa. Att vara på samma plats lite längre. Att lära mig saker. Att studera. Att bli något.
Och trots att jag har det bra. Och trots att man är i en stad som är underbar. Så kommer den där kluvenheten tillbaka. Är jag extrem eller bara lite fundersam?
Huvudet är tungt. Är trött på dessa allergier. Ska bege mig ut och rensa huvudet. Alla vet väl att ett hårt intervallpass är den bästa medicinen för sådana utrensningar.
Ska tänka bra tankar. Det är torsdag. Jag är i London. En superhelg väntar. Med långpass, marathontittande och festligheter och födelsedagsfirande. Och sedan är det måndag och jag ska åka på en jätterolig kurs. Och sedan är det Paris i dagarna 3. Det blir bra.
Uppskatta nuet. Eller vad det nu kallas.
Jädrans svårt ibland. Erkänner det.
Men just det. Tacksamheten. Uppskattningen.
Med tanke på det där "nuet". Ramlade på det här i söndags. Bokmarknad. Som den boknörd jag är gjorde jag glädjeskutt och blev barn på nytt och fördjupade mig i - ja just det - nuet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0