att vakna upp

Öppnar ögat. Bara det ena. Ser solen skina in under gardinen. Står med ena foten i drömmens värld och den andra i dagens verklighet. Hör fåglarna kvittra sin morgonsång. Sträcker ut kroppen. Slår upp båda ögonen. Ler. Ler åt den nya dagen och nya möjligheter.
Godmorgon Världen.
Vet ni hur mycket kärlek det finns i världen? Den är överallt. Konstigt hur lätt det är att glömma bort den. Hur lätt det är att bara se allt det gråa och svarta.
Sol, lördag. Jag dricker kaffe och jobbar. Klockan är inte nio än, men jag har varit uppe sen 7. Boostar mig själv med energi och magen är så där pirrigt glad för att det är underbart ibland. Ja, ibland är det bara vackert. Livet. Och allt. Och jag måste säga att jag förvånas över mig själv. Över glädjen som tagit övertaget de senaste två veckorna. Hur jag liksom sträcker mig mot solen och ler och försöker och faktiskt når det där lugnet, den där stilla vattenytan. Som att så framför en sjö en tidig sommarmorgon. Då solen värmer. Då världen har försjunkit i tystnad. Då ljuset spelar över den stilla vattenytan. Då världen existerar och jag bara är.
Fick syn på en marknadsbild. Och blev lite kär i ljuset. När jag nu bara babblar på om ljuset som lyser upp vår värld. Tyckte att den var passande.
Sen är det ju dessutom marknadsdag. Och bilden är trots allt från en annan marknadsdag. Så är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0