tankar inför Berlin Marathon: tanke nummer tvåtusentrettio....

Uhu - vilket ruggväder utomhus. Perfekt dag att vara förkyld på - om man nu någonsinn ska vara det :D Titta - jag är ju så positiv till allt. Working on it :D

Efter en kort tur inne i stan för att byta kläder och handla mat kom jag hem. Och jag var borta när det var uppehållsväder - tajming?! Gjorde spagetti(fullkorn) och en supergod gryta med massa grönsaker och soyafärs. Färsk vitkål och fullkornsskorpa med ost (som jag fick enorm craving efter...). Hur länge sen var det inte jag åt spagetti? Väldans länge sen faktiskt. Mums. Juste...ketchup också. Kunde inte hålla mig borta från min fina vän :D Har iaf Ica gott livs ketchup med mindre socker och tillsattser...försöker inbilla mig att det är nyttigare...

En tupplur på sofflocket har också tagits. Lite rörig i skallen är jag. Huh. Mer förkylningsrörig. Men sitter här med dagens lilla kopp kaffe och försöker känna efter hur jag mår. Halsen bättre. Absolut. Men rätt så förkylning-down fortfarande. Sorgligt nog.

Tror absolut att jag kommer att vara frisk till och med söndag. Men det jag oroar mig för är ju mitt "test-spring" jag ville ha innan. Dels för att kolla att det känns bra i kroppen och musklerna och dels för att jag inte sprungit sedan förra måndagen. Men om jag är förkyld är det ju korkat att springa. Eller - om jag har ont i halsen. Snuvighet stoppar mig inte från en lugn runda. Och det känns som att sista dagen att springa kanske är imorgon. För på torsdag ska jag på besök hos naprapat Daniel efter jobbet. Plus att jag börjar tidigt. Och redan där är det inte många dagar kvar till maran. Och på fredag är det liksom väldans få dagar kvar till maran.

Vila - testspringa?

Nu har jag ju inte alls haft ont. Har känts så enormt mycket bättre i ben/höft/rygg partiet. Så jag tänker att jag definitivt kommer att kunna springa Berlin. Men ville ju prova för att vara på säkra sidan. Men förkylningen då?

Gaaah!

Blir ju lite galen på oturen!

Men å andra sidan. Har jag nog kommit fram till att summan av kardemumman är detta:

Att springa en gång innan maran skulle vara jäkligt skönt. Få grepp om kroppen. Och kontrollera på riktigt. Och bra för psyket.

Är jag dock förkyld vill jag ju inte riskera att bli sjuk. Då är det dumt att träna. Dessutom kommer jag få "känna av" hur musklerna käns under naprapat Daniels händer på torsdag.

Så förkyld - inte springa.

Summa av kardemumma två: Jag ska bli frisk så har jag inga bekymmer :D Psykiskt sätt så är förkylningen borta imorgon redan haha :D


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0