spinning+3km jogging=lycka?

Jag har tagit mina första springsteg på två veckor. Efter ett 55 minuter långt spinningspass cyklade jag hem och snörde på mig springskorna.
Hur jag har längtat. Och jag satt och cyklade och cyklade och längtade efter passets slut så att benen skulle få ta sina första steg. Igen. Behöver jag nämna att jag dessutom var rätt så väldigt nervös?
Hur skulle det kännas? SKulle jag kunna springa mer än 100 meter? Nervös men väldigt förväntansfull.
På med garminklockan. Ut genom dörren. Låsa dörren. Sätta på garminklockan och ta ett första steg. Jag kände mig som en nyföd kalv på hal is! De första stegen - något trevande. Lugn lugn jogg i 3km.
Så hur kändes det?
Jag hade inte ont där jag sträckt mig! Det är fantastiskt skönt! Dock kände jag besvikelsen samtidigt flöda över mig. 2 veckor utan löpning. Från att ha gått från en löparbubbla till att jogga fram 3 km och känna hur benen liksom drogs ner i marken.
Ovant. Saaakta. Segt. Ingen rytm. 3 km. Det känns lite surt. Men jag vet att jag ska se det från den ljusa sidan - hur mycket har jag inte LÄNGTAT! efter att få springa igen. Och nu har jag kommit igång.
Samtidigt som jag blir skitskraj att jag är lätt förlorad inför maran om typ tre veckor. Det är lite surt.
Men jag ska inte hänga läpp! Om allt känns bra idag och imorgon blir det mer spring i benen självfallet. Och det blir ju bara bättre och bättre. Tror att stelheten och segheten också kan bero på det faktum att när jag har haft ont så har jag kanske snedbelastat och gått lite annorlunda.
Och ja, sedan hade jag ju kört träning innan också.
MEn bara spinning 55 minuter. Så hallå!
Solen den skiner dock och jag ska snart bege mig in till stan för lunch med sällskap. För att sedan visa upp lund för en nyinflyttad student! Och ikväll så blir det inte nådigt med partaj. Ett tjejgäng som är peppat till tusen. Nationer. Det kan inte bli annat än sjukt kul :D

Kommentarer
Postat av: mikaela

ååh nation :D vill också! men hallå, har du nationslegg?? och, hmm, tycker du har för mkt press på dig själv, du bryter ner dig själv med dina tankar :( hoppas du har det gött och härligt i lund, lite mental rehab :) saknar dig i storstaden! kramis

2010-09-04 @ 14:27:57
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Klokt av dig att ta det lugnt. Långsam stegring av löpningen och du är snart tillbaks. Jag lovar!

2010-09-04 @ 23:11:10
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0